خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاور وزیر بهداشت در امور کارآفرینی از حمایت از کارآفرینان حوزه سلامت خبر داد و گفت: تا کنون ۲۷ طرح در حوزه وزارت بهداشت در سامانه کارا به ثبت رسیده است.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از ایسنا، محمد میرزابیگی در نشستی خبری درباره بحث ایجاد اشتغال در نظام سلامت، گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای میان وزیر رفاه و وزیر بهداشت در انتهای سال گذشته امضا شد و یکی از مواردش این بود که سالی ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بر همین اساس سامانه کارا در این حوزه در کشور فعال است، گفت: تمام کسانی که بنا دارند در کشور کسب و کاری ایجاد کنند، می‌توانند وارد این سامانه شده و طرح‌شان را مطرح و درخواست تسهیلات کنند. بر این اساس طرح‌های مختلف تعیین تکلیف می‌شوند و در حال حاضر بیش از ۱۰۸ طرح کشوری در سامانه کار مطرح شده که این طرح‌ها منجر به ایجاد اشتغال مستقیم ۷۳۰۰ نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای ۲۱ هزار نفر می‌شود.

میرزابیگی با بیان اینکه قرار است هیچ طرحی بیش از یک ماه و در وزارت بهداشت بیش از یک هفته معطل نباشد، گفت: تا کنون ۲۷ طرح در حوزه وزارت بهداشت در این سامانه مطرح شده که هیچ کدام‌شان بیش از یک هفته معطل نمانده و بررسی شده‌اند. البته اگر طرحی بیش از پنج میلیارد تومان ارزش داشته باشد باید نظارت مسئولان نظارتی استان هم روی آن وجود داشته باشد. همچنین طرح‌های ۲۰ میلیارد تومان به بالا علاوه بر استان در کمیته کشوری هم بررسی می‌شوند.

مشاور وزیر بهداشت در امور کارآفرینی، هشت سرفصل بهداشت و درمان را برای ارائه طرح در سامانه کارا اعلام کرد و گفت: یکی از این سرفصل‌ها، موضوع سلامت جامعه‌نگر است. بنابراین هر طرحی که برای ارائه خدمت به مردم در مکانی غیر از بیمارستان مطرح شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد. سایر سرفصل‌ها نیز در زمینه توریسم سلامت، خدمات بهداشتی غیر دولتی طب سنتی، مکمل، گیاهان دارویی، مشاغل خانگی مرتبط با سلامت، توسعه نرم افزارهای حوزه سلامت و صیانت از مشاغل موجود به معنای توسعه مشاغل موجود است که در این زمینه در سراسر کشور به جز در تهران تسهیلاتی برای طرح‌ها در نظر گرفته می‌شود.

میرزابیگی گفت: هدف ما این است که کسانی که در جامعه می‌خواهند وارد حوزه کسب و کار در حوزه سلامت شوند و نیاز به تسهیلات دارند، مورد حمایت قرار گیرند. البته در شهر تهران نمی‌توانند در حوزه مشاغل فراگیر از تسهیلات استفاده کنند مگر برای مشاغل دانش بنیان.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید