خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: به منظور ترویج فرهنگ تولید و کارآفرینی در بین دانش آموزان 50 بازارچه کار و فناوری در مدارس متوسطه اول این شهرستان برپا شده است.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از ایرنا، علیرضا غلامی ضمن اعلام این خبر افزود: این بازارچه ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال برپا شد که در آن دانش آموزان به صورت گروهی محصولات خود را برای فروش عرضه کردند.
وی افزود: برپایی نمایشگاه های یک روزه در مدارس علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه کارآفرینی و تولید ، باعث توسعه خلاقیت ، شور و هیجان در بین آنان شده است.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل علم به ثروت ملی در کشور گفت: برپایی این نمایشگاهها نقش مهمی در ترویج فرهنگ کار آفرینی در بین دانش آموزان و خانواده ها دارد و علاوه بر آن می تواند به شناخت دانش آموزان از استعدادهای خود برای انتخاب شغل در آینده منجر شود.
غلامی گفت: در این بازارچه ها دانش آموزان هنگام فروش محصولات خود با چگونگی بازاریابی ، نحوه معرفی محصول و جلب مشتری و در نهایت فروش آن آشنایی لازم را پیدا می کند.
وی ادامه داد: درس کار و فناوری در دوره اول متوسطه درسی کاربردی است که دانش آموزان را به سوی ایده های جدید سوق می دهد و در هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته و کسب مهارت های اجتماعی آنان نقش به سزایی دارد.
وی افزود: در این بازارچه ها دست ساخته های دانش آموزان تمامی دبیرستانهای متوسطه دور اول در بخش های هنری، علمی، صنایع دستی ، غذاهای محلی ، شیرینی های سنتی ایرانی ، پوشاک، بافت، عروسکی، منبت کاری و شیشه، الکترونیک ، کاشی ، رایانه ، طراحی ، قاب و عکس در محل همان آموزشگاه به نمایش درآمد و سایر دانش آموزان نیز استقبال خوبی از داشتند.
بازارچه کار و فناوری به منظور عملیاتی کردن آموخته های درس کار و فناوری در سطح مدارس با مشارکت دانش آموزان و خانواده ها برپا می شود و دانش آموزان تولیدات خود را در زمینه های مختلف عرضه کرده و به فروش می رسانند.
شهرستان نهاوند دارای 240 آموزشگاه در دوره های مختلف تحصیلی با بیش از 23 هزار و 500 دانش آموز است که 50 آموزشگاه آن در دوره اول متوسطه فعال است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید