خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بازنگری در سیاست‌های اشتغال را ضروری دانست و گفت : این بازنگری باید در جهت آسان کردن مشارکت مردم در کارآفرینی و رعایت انصاف و عدالت برای کسانی باشد که می‌خواهند در این زمینه‌ها همکاری داشته باشند.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از خبرگزاری فارس، سهیلا جلودارزاده نایب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به ضرورت بازنگری در سیاست‌های اشتغال اظهار داشت: با توجه به اینکه دنیای کار و تولید با تکنولوژی پیوند ناگسستنی دارد و این پیوند روز به روز قوی‌تر شده و مستمر است، در نتیجه باید زمینه‌های این تغییر در جامعه، قوانین و تصمیمات نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: برای نمونه، قوانین مربوط به تسهیلات، حمایت‌ها، نظام مالیاتی، آئین دادرسی تجاری و صدور مجوزها نیازمند تغییر و تحولات داخلی و بین‌المللی هستند و به همین دلیل موضوع مدیریت استراتژیک برای مدیریت اینگونه تغییر و تحولات مطرح می‌شود.

وی با اشاره به تغییر در فضای کسب و کار کشور گفت: در گذشته نه چندان دور و از ده سال قبل تا به حال زمینه‌های کسب و کار در کشور ما دچار تغییر و تحول شده‌اند و ضروری‌ است هر دولتی حداقل با آینده‌پذیری هر ده سال یکبار تغییر و تحولاتی را درنظر بگیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به قوانینی که از ۶، ۷ سال پیش تصویب شده و هنوز ۲۰ درصد آنها اجرا نشده است، گفت: علاوه بر بازنگری و به روزرسانی قوانین و سیاست‌ها به ویژه در حوزه اشتغال، نیازمند اجرای قوانینی هستیم که در حوز‌های مختلف تصویب شده و بر زمین مانده است، چرا که بر زمین ماندن این قوانین و تصویب قوانین جدید موجب بی‌نظمی و اختلال در کارها می‌شود و نظم منطقی سیستم را برهم می‌زند.

وی برای نمونه به قانون بهبود محیط کسب و کار اشاره کرد و گفت: این قانون در واقع استفاده از پنجره واحد در بخش‌هایی که فساد وجود دارد را پیش‌بینی کرده بود و نحوه دسترسی کارآفرین به زمینه‌های صادراتی و فرصت‌های مناسب در سطح داخلی و بین المللی را فراهم می‌کرد.

جلودارزاده افزود: همین که در شاخص‌های جهانی در رتبه‌های آخر قرار می‌گیریم، به دلیل همین از هم گسیختگی‌هاست که لازم است در همکاری دولت و مجلس برای آنها چاره‌اندیشی شود.

وی معتقد است اگر قرار است در سیاست‌های اشتغال بازنگری‌ای صورت گیرد،‌ باید در جهت آسان کردن مشارکت مردم در کارآفرینی و رعایت انصاف و عدالت برای کسانی باشد که می‌خواهند در این زمینه‌ها همکاری داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: حذف قلم‌های رنگی و توجه به امنیت فکری کسانی که می‌خواهند در زمینه اشتغال و کارآفرینی فعالیت کنند می‌تواند گام مؤثری در زمینه بازنگری در سیاست‌های اشتغال باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید