خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان با تاکید بر ضرورت یادگیری کار تیمی برای کسب و کارهای الکترونیک، از امضای تفاهم‌نامه برای اجرای طرح جامع کارآفرینی در شش دانشگاه استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش کارآفرین ناب، عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حوزه آموزش در بخش ICT در حال ایجاد هم‌افزایی خوبی میان دستگاه‌های مختلف از جمله ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراکز رشد، پارک علم و فناوری، مراکز فنی و حرفه‌ای و استارتاپ‌های حوزه کسب و کار الکترونیک با اداره‌کل فنی و حرفه ای استان هستیم.

وی تصریح کرد: روش‌های جدیدی در جهت تکمیل مهارت صاحبان ایده در حوزه ICT در استان خوزستان همچون ماراتن برنامه‌نویسی که در دانشگاه شهیدچمران اهواز با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار شد، در دست اجرا قرار دارد. شیوه‌های پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه کسب و کار الکترونیک متفاوت هستند و در این زمینه برگزاری استارتاپ‌ها موثرترین شیوه اجرایی محسوب می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان به برگزاری رویداد استارتاپی بازی‌سازی (گیم‌آپ) یک در استان توسط بخش خصوصی با همکاری این اداره‌کل اشاره و عنوان کرد: در حوزه کسب و کار الکترونیک در استان یک شتاب‌دهنده ایجاد شد و در حال ارزیابی شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستیم تا راه‌اندازی شتاب‌دهنده دوم هم آغاز شود.

سواعدی با بیان اینکه ارتباطات بسیار خوبی میان دانشگاه‌های استان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان شکل گرفته است، گفت: الگویی بسیار کارا در حوزه پرورش و حمایت از طرح‌های کارآفرینی در دانشگاه خاتم‌الانبیا تحت عنوان طرح جامع کارآفرینی (جاک) در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیا بهبهان کلید زده شد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب با هم‌افزایی و ارتباطی که میان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان، دانشگاه خاتم‌الانبیا بهبهان و پارک علم و فناوری استان شکل گرفت، الگوی جدیدی از کارآفرینی و ایجاد یک دانشگاه کارآفرین پیاده‌سازی شد که برای سایر دانشگاه‌های کشور نیز الگو قرار گرفت. طرح جاک توسط وزیر علوم رونمایی و اجرای آن در دیگر دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: در استان خوزستان به عنوان استان پیشرو در اجرای طرح جاک، تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی باغملک و ... امضا شده و یا در حال طراحی است تا طرح جاک در دانشگاه‌های استان اجرا شود.

سواعدی بیان کرد: تا این لحظه برای اجرای طرح جاک شش دانشگاه استان از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز را هدفگذاری کرده‌ایم و ان‌شاالهج طرح جامع کارآفرینی در این شش دانشگاه در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته سعی کرده‌ایم پشتوانه لازم را برای پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه کسب و کار الکترونیک با همکاری پارک علم و فناوری استان فراهم کنیم. ایده‌ای که می‌خواهد تجاری‌سازی و وارد بازار شود، همانند کودکی است که می‌خواهد قدم زدن بیاموزد، از این رو اگر ایده‌ای نو و خلاق باشد، باید مدتی در مراکز رشد و ... پرورش یابد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: نباید انتظار داشت تمام ایده‌ها عملی شوند. پشتکار و استفاده از دانش روز جهت تجاری‌سازی و ورود یک ایده به بازار کار نیز ضروری است. همچنین مهم‌تر از دیگر موارد کار تیمی است. ما باید یاد بگیریم که چطور می‌توانیم کار تیمی انجام دهیم. کار تیمی بسیار می‌تواند راهگشا باشد. متاسفانه فرهنگ کار تیمی  در کشور ما هنوز نهادینه نشده است و یکی از چالش‌های ما در این حوزه این است که صاحب ایده نمی‌داند چطور باید تیم خود را تشکیل دهد. روحیه کار تیمی ما ضعیف است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید