خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جهش قیمت سال 91 عامل رکود در بازار مسکن

عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران گفت: جهش قیمت مسکن در سال های 68، 86 و 91 در کشور اتفاق افتاد که از یک طرف باعث افزایش قیمت مسکن شد و از طرف دیگر کاهش قدرت خرید را ایجاد کرد.

مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: معمولا بعد از جهش قیمتی در بازار مسکن سه سال طول می کشد تا قدرت خرید مردم بالا برود بنابراین بازار مسکن فعلا در یک رکود نسبی به سر می برد.

وی گفت: تحریم ها، افزایش نرخ تورم، گرانی مصالح و زمین و اجرت کار سبب شد تا در سال 91 حوزه مسکن با یک جهش قیمت بالا مواجه شود که توان خرید را از مردم گرفت. بنابراین یکی از دلایل رکود در بازار مسکن همین کاهش قدرت خرید مردم است.

عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران ادامه داد: تلاش مسئولان بالا بردن قدرت خرید مردم است اما به طور طبیعی بعد از هر جهش قیمتی دو تا سه سال طول می کشد تا دوباره مردم بتوانند خرید کنند و بازار رونق بگیرد.

قلی خسروی خاطرنشان کرد: برای افزایش قدرت خرید مردم باید تسهیلاتی مانند ارزان شدن مصالح، کاهش قیمت تراکم و تقویت مبلغ وام در کنار اجرای سیاست هایی برای جلوگیری از رشد قیمت مسکن فراهم شود.

وی تصریح کرد: البته وضعیت رکودی بازار مسکن در سال 93 نسبت به سال 91 بهتر است و براساس پیش بینی ها باید از امسال وضعیت بهبود یابد.

قلی خسروی گفت: در سال 91، آمار معاملات روزانه بالاتر از 14 هزار معامله بود اما هم اکنون این روند در سال 93، 3500 مورد است، این در حالی است که هنوز از رکود خارج نشده ایم ولی این آمار گویای رونق نسبی در بازار است.

عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران افزود: با توجه به اینکه هنوز از رکود خارج نشده ایم پیش بینی می شود تا یکی دو سال آینده بازار مسکن بدون افزایش قیمت حتی در مواقعی با ثبات قیمت پیش برود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید