خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: اگر ما بتوانیم سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات پوشاک داشته باشیم، برای حدود ۸۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما، صادق نجفی امروز در نشست با معاونان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به مطالعه ای که در خصوص صنعت پوشاک در کشور به تازگی انجام شده است گفت: در ترکیه سرانه صادرات پوشاک ۱۴۰ دلار ، در چین ۸۰ دلار و در ایران ۸۹ سنت است و این صنعت ظرفیت زیادی برای گسترش و ایجاد اشتغال دارد.

وی افزود: ۹۲ درصد سهم صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که شامل ۹۶۶ شهرک صنعتی از جمله ۸۰۰ شهرک فعال و ۳۶۶ ناحیه صنعتی است که ۵۰% صنایع کشور در آنها هستند.

نجفی با بیان اینکه در سالهای گذشته کشورهای اروپایی همه توجه خود را معطوف صنایع بزرگ کردند و به مشکل برخوردند گفت: راه نجات و توسعه ای کشور توجه به صنایع کوچک و گسترده کردن آنها در کشور است.

وی افزود: علاوه بر مشکلاتی مثل مالیات ارزش افزوده، بیمه و بانک ها ما سیستم دقیق فروش نداریم و مالیات ارزش افزوده را از تولید می گیریم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: پورتال دقیقی برای ارائه اطلاعات در خصوص زمین پروانه احداث و یا پایان کار برای کارآفرینان نداریم.

وی افزود: در صنعت کفش سالانه ۱۸۰ میلیون جفت کفش تولید می‌کنیم که اگر بتوانیم حدود ۴۵ میلیون جفت کفش صادرات داشته باشیم ۵۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

نجفی گفت: ما باید بتوانیم تولیدکنندگان خود را برای بازاریابی و صادرات به بازرگانان متصل کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان محیط زیست ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صنایع ما را جریمه کرده است افزود: بهتر بود به این صنایع مهلت داده می شد و یا اینکه با بانک‌ها مذاکره می شد تا از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری شود.

نجفی اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است که 31500 واحد تولیدی کوچک و متوسط را تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم به ظرفیت کامل تولید برسانیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید