خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد این دانشگاه کارآفرینی و اشتغال است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، حامد افشاری در مراسم افتتاح مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر افزود: برای راه افتادن موتور کارآفرینی باید در هر منطقه و استانی برنامه ریزی هایی متناسب با شرایط آن منطقه داشت و انگیزه ای در استادان، دانشجویان، اعضای هیات علمی، کارمندان و جامعه ایجاد کرد تا محصولاتی براساس نیاز جامعه تولید کنند.
وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ کار به خوبی در بین جوانان ایجاد نشده است اظهار کرد: اگر فرهنگ کار و کارآفرینی ترویج شود، خواهیم توانست بازارهایی را در سطح منطقه و بین المللی در اختیار بگیریم.
وی گفت: توسعه محصولات در واحدهای دانشگاهی باید براساس نیاز جامعه و تقاضای بازار باشد.
افشاری افزود: شبکه آزمایشگاهی ساها در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده که قرار است به دانشجویان و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فن آور خدمات ارائه کند و این دانشگاه آمادگی دارد فضای فیزیکی مورد نیاز را برای ایجاد کسب و کار را فراهم نماید هرچند خیرین نیز باید به سوی رفع مشکلات حوزه اشتغال گام بردارند.
وی اظهار کرد: بانک ها هم باید وام های کم بهره در اختیار واحدهای فن آور بگذارند و ادارات امور مالیاتی و بیمه ها نیز در راه تولید سنگ اندازی نکنند.
وی گفت: پنج هزار هکتار زمین زراعی و کشاورزی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است که بسیاری از آنها هنوز زیرکشت نرفته و باید آنها را در اختیار واحدهای فن آور قرار دهیم تا براساس نیاز صنعت و جامعه فعالیت کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر نیز در این مراسم گفت: تاکنون در این مجموعه حدود 23 هزار متربع فضا های آموزشی، فرهنگی، اداری، کارگاهی و آزمایشگاهی ساخته شده است.
محمد جعفری افزود: از سال 93 رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سوی تجاری سازی، کارآفرینی و ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری تغییر یافته است.
وی اظهار کرد: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر از 2 سال قبل نسبت به ایجاد مرکز رشد اقدام کرد که این مرکز در فضایی به مساحت 800 متر مربع با هزینه حدود 800 میلیون ریال تجهیز شد که در آن 10 هسته فن آور مستقر می شود.
وی گفت: تاکنون چهار هسته فن آور الیاف پروتئین، ادوات مدرن کشاورزی، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی نوین و استخراج رنگ دانه آنتوسیانین از گلبرگ بنفش زعفران در این مرکز مستقر شده اند.
جعفری افزود: از اردیبهشت ماه پارسال در راستای درآمد زایی در 4.5 هکتار زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر، سه هزار قلمه انگور کشت شد که امیدواریم از سال سوم به بعد این محصول به بار بنشیند و به منابع دانشگاه کمک کند.
در این مراسم سومین مرکز رشد دانشگاههای آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در کاشمر افتتاح شد.
هم اکنون 2 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر مشغول تحصیل هستند و 43 نفر عضو هیات علمی تمام وقت و 94 کارمند در این مجموعه مشغول فعالیت می باشند.
پنج مرکز آموزش عالی با حدود پنج هزار دانشجو در کاشمر فعالیت دارند.
این شهرستان در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید