خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حمایت از ثبت بین‌المللی اختراع یکی اقدامات مهم توسط کارگروه ثبت اختراع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه ثبت اختراع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی 9 اختراع از پژوهشگران ایرانی را برای ثبت بین المللی حمایت می کند. مخابرات، داروسازی، علوم زیستی، تجهیزات پزشکی، مکانیک، مهندسی سازه و مهندسی خاک از جمله حوزه های این اختراعات است. کمک به تامین هزینه های ثبت بین المللی اختراعات، ترویج و ارتقاء فرهنگ ثبت دستاوردهای تحقیقات و پژوهش های استادان، دانشجویان و پژوهشگران ایرانی داخل و خارج، کمک به اجرایی شدن سیاست تبدیل دانش به ثروت و تجاری سازی اختراع ها، کمک به ارتقاء جایگاه ایران در بین کشورهای دارای ثبت اختراع ها و توسعه فعالیت های حمایتی صندوق در راستای اهداف و اولویت های نقشه جامع علمی کشور از جمله اهدافی است که این کارگروه دنبال می کند. شخصی که برای نخستین بار محصولی یا فرآیندی را اختراع می کند با داشتن شرایطی می تواند از حمایت صندوق بهره مند شود. ایجاد اختراع باید برای نخستین بار در جهان، دارا بودن ابتکار و کاربرد صنعتی از جمله این شروط است.
ثبت بین المللی اختراع اهمیت بسیاری دارد یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آنها است. از این رو نظام‏های مالکیت فکری و به ویژه نظام ثبت اختراع (پتنت) برای ثبت رسمی این دستاورد‌ها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‏‌ها و ابتکاراتشان در کشورهای مختلف ایجاد شده است. عدم توجه به قوانین مالکیت فکری در بازار بین‌الملل می‌تواند خسارات زیادی را از جمله افشا شدن فناوری در بازار هدف یا مورد پیگرد قرار گرفتن از طرف رقبا و سازندگان محصولات مشابه شود. بنابراین فعالیت های این کارگروه نیز در راستای حفاظت از حقوق مالکیت فکری است و تا کنون 371 اختراع از پژوهشگران ایرانی برای ثبت بین المللی حمایت شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید