خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاری در نوآوری و تحقیق روی پروژه‌های فناوری به‌عنوان استارت‌آپ‌های فناورانه اروپایی از سوی فرانسه و آلمان در مقابله با چین و آمریکا شدت می‌گیرد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا، اروپا مدت‌ها است در توسعه فناوری‌های جدید، خود را در قد و قواره آمریکا دیده و سعی کرده است با انجام سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه، استارت‌آپ‌های فناورانه را تحت نسخه اروپایی توسعه داده و «سیلیکون ولی» اروپایی بسازد.

فرهنگ اروپایی مبتنی بر ریسک کمتر بناشده و این امر مانعی بر سر راه ایجاد «گوگل اروپایی» بوده است. درست برعکس اروپا، فرهنگ ریسک‌پذیری در آمریکا بالا است و همین امر باعث شده تا نوآوری بیشتری در آن‌سوی اقیانوس ایجادشده و در اروپا با شکست مواجه شود.

هفته گذشته در نشست بالکان، برلین و پاریس سند تامین مالی طرح‌های بلندپروازانه فناوری را از طریق شورای نوآوری اروپا منتشر کردند.

در چشم‌انداز این سند تلاش مشترک برای بهبود سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار نوآوری‌های موفقیت‌آمیز و ایجاد و رشد استارت‌آپ‌های فناورانه به‌عنوان موتور محرک اروپا تعریف‌شده است.

آلمان و فرانسه به‌عنوان دو عضو قدرتمند اتحادیه قصد دارند این سند را به امضای رهبران اتحادیه که قرار است در ماه ژوئن نشست مهمی برگزار کنند؛ به‌عنوان قانون تصویب کنند تا فناوری‌های نو و دیجیتال در این قاره پا‌به‌پای رقبای آمریکایی و چینی جلو رود.

قرار است شبکه‌ای ایجاد شود تا نوآوری‌های موفق اروپایی مستقیما وارد بازار مصرف شود و به این ترتیب کشورهای اروپایی در بخش آی‌تی و فناوری‌های نوین حرفی برای گفتن داشته باشند.

فرانسه قول داده است سرمایه  ۱۱.۵ میلیارد یورویی را برای توسعه هوش مصنوعی به‌کار گیرد تا در سال ۲۰۲۲ بتواند بر رهبری آمریکا و چین در این زمینه غلبه کند.

فرانسه و آلمان روی رهبران فناوری در دانشگاه و همچنین کارآفرینان برتر سرمایه‌گذاری و از طرح‌های پرریسک حمایت خواهند کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید