خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از اهداف بازدید از نمایشگاه، ملاقات با شتابدهنده‌هایی است که فرصت رشد را برای استارتاپ‌ها فراهم کرده‌اند. به همین منظور نمایشگاه اینوتکس 2018 از شتابدهنده‌های عضو مرکز شتابدهی و نوآوری و مراکز رشد سراسر کشور برای شرکت در این رویداد دعوت کرد.

 
به گزارش کارآفرین ناب به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده‌ها یکی از بازیگران اصلی فضای استارتاپی و رشد و توسعه نوآوری و فناوری در کشورها هستند. شتابدهنده‌ها اگر چه عمر زیادی در دنیا ندارد (نخستین آنها در سال 2007 ایجاد شده) ولی نقش آنها از مراکز رشد و پارک‌های فناوری (که قدمتی بیش از 60 سال دارند) پررنگ‌تر شده است. یکی از اهداف بازدید از نمایشگاه، ملاقات با شتابدهنده‌هایی است که فرصت رشد را برای استارتاپ‌ها فراهم کرده‌اند.
در کشور ایران نیز شتابدهنده ها از سال 1393 (سال 2014 و 7 سال پس از ظهور اولین شتابدهنده) پا به عرصه کارآفرینی گذاشته‌اند و هم اینک ده‌ها شتابدهنده در اقصی نقاط کشور ایجاد شده‌اند و استارتاپ‌های زیادی در آنها مشغول تلاشند و برخی از آنها نیز استارتاپ‌های خروج یافته موفقی داشته‌اند.
نمایشگاه INOTEX 2017 تجربه خوبی را در میزبانی از شتابدهنده‌ها داشت. جایی که اکثر استارتاپ‌های نوپا به دنبال آن بودند تا بتوانند شرایط آنها را از نزدیک بشنوند و ببینند، با استارتاپ های داخل آنها مذاکره کنند و پس از مقایسه، تصمیم بگیرند که از خدمات کدام شتابدهنده استفاده کنند. 15 شتابدهنده سال گذشته در نمایشگاه حضور داشتند.
امسال نیز نمایشگاه فضایی را برای میزبانی از 20 شتابدهنده در نظر گرفته و مرکز شتابدهی نوآوری برنامه‌های محتوایی زیادی را برای آنها تدارک دیده است. نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی شتابدهنده‌ها با یکدیگر هم هست که بتوانند دغدغه‌های مشترکشان را با هم مطرح کنند و راه حل‌هایی که برای آنها پیشنهاد می‌شود را بشنوند.
مراکز رشد، بستر مناسبی برای رشد شرکت‌های کوچک و نوپای فناوری ایجاد کرده‌اند و با ارائه خدمات مشترک به شرکت‌های عضو، هزینه‌ها را برای آنها به‌شدت کاهش می‌دهند. این مراکز تلاش می‌کنند شرکت‌ها بتوانند یک مسیر بی‌نقص و بدون اشتباه را طی کنند و با ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌ها، از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنند.
آنها علاقه دارند در فرصت‌های مختلف، خدماتی که ارائه کرده‌اند و محصولاتی که از فعالیت شرکت‌های عضوشان حاصل‌شده به نمایش بگذارند. INOTEX به‌عنوان یک نمایشگاه تخصصی در زمینه علم و فناوری، این امکان را فراهم آورده که مراکز رشد بتوانند همراه با شرکت‌های نوپای خود به معرفی خدماتشان بپردازند.
از طرف دیگر، شرکت‌های نوپا نیز مترصد فرصتی هستند که بتوانند شرایط مراکز رشد مختلف را با یکدیگر به مقایسه بپردازند و از نزدیک با خدمات و شرایط عضویت در این مراکز آشنا شوند. پس نمایشگاه این فرصت را برای آنها نیز فراهم خواهد کرد.
تنها شتابدهنده‌هایی که عضو مرکز شتابدهی نوآوری مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی هستند یا مراحل ثبت‌نام را می‌گذرانند می‌توانند در این رویداد حضور پیدا کنند. همچنین مراکز رشد سراسر کشور می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه اقدام کنند.
هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018)، بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی در حوزه تکنولوژی و نوآوری در ایران، به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 14 تا 16 تیرماه 1397 در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید