خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

احمدی‌کیا با اشاره به لزوم بازارسازی و بازاریابی برای محصولات دانش‌بنیان، بر لزوم ایجاد و گسترش بازار خارجی تأکید کرد و گفت: استارت‌آپ نباید به بازار بومی خلاصه شود.


به گزارش کارآفرین ناب، حسین احمدی‌کیا؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان پذیرش بالای دانشجو را یکی از اقدامات نادرست نظام‌آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: تعداد دانش‌آموختگان و دانشجویان کشور خاصه در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی، بیش از حد نیاز کشور است که همین موضوع سبب ایجاد مشکلات بسیاری شده است.

وی افزود: در تمام کشورهای توسعه‌یافته، دانشجو براساس نیازهای موجود پذیرش می‌شود؛ در واقع تا نیازی شناسایی و احصاء نشود، دانشجویی برای تحقیق و پژوهش در آن حوزه پذیرش نمی‌شود.

احمدی‌کیا ادامه داد: در کشور، از سویی تعدد نیازها و چالش‌ها و از سوی دیگر، تعدد نیروی‌انسانی متخصص غیرعملیاتی وجود دارد؛ در این شرایط، صنعت و بخش‌های دیگر نیازهای خود را از بیرون مرزهای جغرافیایی کشور تأمین می‌کنند و جامعۀ علمی عملاً از گردونه خارج می‌شود.

این محقق‌ مکانیک اضافه کرد: بودجه‌های تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی در مکان‌های دیگری غیر از تحقیق و پژوهش واقعی هزینه می‌شود و متأسفانه نظارت دقیقی نیز بر این موضوع وجود ندارد. در واقع، منابع مالی به اندازۀ کافی وجود دارد اما چون مدیریت و نظارت کارشناسی‌شده وجود ندارد، کشور با هدررفت این منابع مواجه است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: بسیاری از بودجه‌های تحقیقاتی صرف خرید سخت‌افزارهایی می‌شود که علم کافی برای استفاده از آنها وجود ندارد و یا اصولاً خرید آنها غیرمنطقی و غیرکاربردی است. در واقع، محتوای هزینه‌کردن منابع ارتباطی با پژوهش و تحقیق ندارد.

وی با اشاره به نقش مهم استارت‌آپ در توسعۀ فرهنگ دانش‌بنیان و کارآفرینی و اشتغال‌زایی پایدار، رعایت قانون کپی‌رایت را اولین گام ترویج فرهنگ استارت‌آپ برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه برای فعالیت در این عرصه، بستر خوبی فراهم شده است و نهادها و مراکز بسیاری برای حمایت از این بخش و توانمدسازی ایده‌ها و طرح‌های بدیع اولیه وجود دارند. باید دانست، استارت‌آپ با پول و حمایت مالی دولت به موفقیت نخواهد رسید؛ بنابراین نیاز است بخش‌خصوصی نیز وارد این حوزه شود.

محقق‌برجستۀ مکانیک با اشاره به اهمیت بازارسازی و بازاریابی برای محصولات دانش‌بنیان، تأکید کرد: استارت‌آپ نباید در بازار داخلی محدود و محصور شود چراکه بسیاری از محصولات دانش‌بنیان در فرامرزهای کشور، مشتری و خواهان دارد. برای رسیدن به این مهم و بازارسازی بین‌المللی می‌توان از ظرفیت متخصصان و محققان غیرمقیم نیز بهره برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم همۀ مشکلات و چالش‌های موجود، بستر لازم برای فعالیت دانش‌آموختگان و دانشجویان در عرصه‌های کارآفرینی و استارت‌آپ فراهم است و اگر خود افراد تلاش کنند و مهارت خود را افزایش دهند، قطعاً در این عرصه به موفقیت خواهند رسید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید