خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، رشد کمی و کیفی محصولات مشاغل خانگی و در نتیجه حمایت از کارآفرینان با اتصال به بازار محقق می شود.

به گزارش کارآفرین ناب، عباس رکنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به صورت پایلوت در هشت استان کشور به صورت پایلوت از جمله خراسان جنوبی در سه مرحله شامل شناسایی مزیت‌های استان‌ها به تفکیک هر شهرستان، آموزش و توانمندسازی افراد و اتصال به بازار در حال انجام است.

وی افزود: در مرحله نخست با همکاری جهاد دانشگاهی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ظرفیت‌های استان شناسایی شد که برخی ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها مشترک و برخی دیگر تنها مرتبط با یک شهرستان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه سایت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای امکان ارتباط مستقیم با متقاضیان و راهنمایی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی آنها توسط جهاد دانشگاهی به نشانیwww. Inhb.irراه‌اندازی شده است، امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه مرحله توانمندسازی متقاضیان با سرعت بیشتری انجام ‌شود.

رکنی ادامه داد: در مورد فاز سوم و مرحله اتصال به بازار، ارتباطات و تعاملات خوبی با برندها و اشخاص فعال در عرصه فروش مشاغل خانگی برقرار شده که با قوی‌تر کردن این تعاملات، اتصال تولیدات متقاضیان مشاغل خانگی و فعالان کسب‌وکار خانگی با برندهای معروف و بازار فروش، شاهد رشد کمی و کیفی محصولات مشاغل خانگی در تمام عرصه‌ها به‌ویژه در بحث بسته‌بندی و شیوه ارائه محصولات که یکی از مسائل و مشکلات اصلی مشاغل خانگی است، باشیم.

وی اظهار کرد: مزیت‌های این طرح نسبت به سایر طرح‌های مشاغل خانگی در گذشته، در این است که در این طرح دستگاه‌های اجرایی مرتبط همانند حلقه‌های یک زنجیره متصل به یکدیگر بوده که متقاضی از ابتدای ورود به طرح در مراحل توانمند شدن، آموزش دیدن و در نهایت تولید و فروش محصول با تمامی دستگاه‌های مرتبط با طرح به صورت هماهنگ در ارتباط   است و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای در این طرح نقش‌های مختلفی بر عهده دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: با این روش متقاضی امید بالایی برای کسب موفقیت در کار خود خواهد داشت و احساس تنهایی نمی‌کند و به خوبی آگاه است که اگر با مشکلی در زمینه شغل خود مواجه شد یک حمایت‌گر از وی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

رکنی بیان کرد: مرحله اتصال به بازار آخرین مرحله طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است اما از نظر فرآیندی، بخشی از این مرحله انجام شده و این امر در حال تکمیل است که این مهم از فعالیت‌های پیشرو در استان است.

وی تصریح کرد: این طرح در هشت استان به‌صورت پایلوت و در قالب فراخوان توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود که خراسان جنوبی یکی از این استان‌ها است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: علاقه‌مندان و متقاضیان با ورود به سامانه طرح نوین الگوی مشاغل خانگی و مطالعه شرایط، ثبت‌نام کرده و از مهارت‌های آموزشی و مشاوره و سایر پشتیبانی‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.

رکنی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت زمانی در این طرح وجود ندارد، اما قطعاً باید زمان خاصی را در نظر بگیریم چرا که در نظر داریم میزان اثربخشی این طرح را محک زده بزنیم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه ابتدای کار است، محدودیت زمانی در نظر گرفته نشده اما با پیشرفت کار و به‌تناسب میزان استقبال و ظرفیت و امکاناتی که جهاد دانشگاهی خواهد داشت، زمان مشخصی در نظرخواهیم گرفت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید