خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: باید رویه واحدی برای اعطای مجوز «دانش بنیان» به شرکت ها تعیین شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از وزارت علوم، مهدی کشمیری در سی و یکمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه هم اکنون دو نوع مجوز با عناوین مجوز فناوری و مجوز دانش بنیان برای شرکت های فعال فناور در پارک های علم و فناوری و همچنین بخش خصوصی صادر می شود بر ضرورت ادغام این دو مجوز و تعیین رویه واحد برای اعطای مجوز «دانش بنیان» تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مجوز «شرکت فناور» توسط پارک‌های علمی و فناوری صادر می‌شود، گفت: فرآیند صدور این مجوز کاملا غیرمتمرکز است و رویه واحدی در کشور ندارد و اساس صدور این مجوز نوع فعالیت‌های شرکت‌های فناور است اما مجوز «دانش بنیان» که توسط کارگروه تخصصی مستقر در «مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری» صادر می‌شود، محصول محور است و پس از یک نظام داوری دوسطحی مشخص صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم افزود: گواهی «دانش بنیان» امروز جایگاه خود را در کشور پیدا کرده و کسب آن برای شرکت‌های فناوری یک امتیاز مهم و مزایای قانونی دارد که گواهی «شرکت فناور» این مزایا و امتیازات را ندارد و هم اکنون تنها۲۰ درصد شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری می‌توانند مجوز دانش بنیان را کسب کنند.

کشمیری اظهار داشت: برای ارتقای جایگاه گواهی فناوری در کشور و بویژه در نزد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید یک نظام یکپارچه و همگن با مبانی واحد و در نظارت وزارت علوم در میان پارک‌های علمی و فناوری را ایجاد کنیم و فرآیند ارزیابی و پایش استاندارد و مستمری را برای حفظ کیفیت این گواهی تعریف کنیم.

وی گفت: صدور دو نوع مجوز قطعی و اصولی و ضرورت داشتن اساسنامه برای مرکز رشد و نقش مهم شورای گسترش در صدور مجوز از ایرادات آیین نامه فعلی است که در پیش نویسی فعلی این نقاط ضعف بر طرف شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تاکید کرد: در آیین نامه فعلی روند صدور مجوز مرکز رشد فناوری تعریف نشده و بیشتر مراکز رشد دولتی هستند که توسط دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایجاد می‌شود، بنابراین وقتی سازمان‌های موسس مرکز رشد فناوری اساسنامه دارند داشتن اساسنامه مستقل برای مراکز رشد ضرورتی ندارد.

کشمیری اظهار داشت: در پیش نویس آیین نامه جدید که در نهایت باید به تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم برسد مجوز قطعی نداریم و مجوزها با اعتبار یک تا پنچ سال صادر می‌شوند و مرکز رشد اساسنامه مستقل از سازمان موسس خود ندارد.

در این نشست کارگروهی برای اصلاح آیین نامه «اعطای مجوز به شرکت‌های دانش بنیان» تشکیل شد تا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص اقدام کند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید