خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شاید در چندین دهه گذشته علاقه مردم به طبیعت و طبیعت گردی افزونی پیدا کرده است و بر همین اساس بیشتر اقشار جامعه سلامتی خود را از گل و گیاه‌های روئیده بر زمین دریافت می‌کنند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، در شهرهای توسعه یافته همیشه شاهد این موضوع هستیم که گل و گیاه تمام شهر را پوشانده است و این مهم به دلیل آرامش دادن به یک جامعه تحقق می‌یابد.

داستان گل و گیاه و فواید آن بسیار زیاد است و در این دیار که منشاء گیاهان دارویی و گل‌های زینتی است، با توجه به رویه‌ای که جامعه در خصوص استفاده بهینه از موضوع گل و گیاه گرفته،  می‌توان با دید اقتصادی و درآمدزایی به آن نگریست.

تاثیر گل و گیاه بر روح و روان آدمی بر هیچکس پوشیده نیست، در حین گرفتاری‌های روزمره تنها همنشینی با یک گلدان کافی است تا روز شما را متحول ساخته و آرامش بخش‌ترین مسکن روحی شما قرار گیرد. به نظر می‌رسد مردم این مهم را به خوبی درک کرده و در اداره و خانه سعی در نگهداری گلدان‌های آپارتمانی و کاکتوس‌های با دوام دارند .  

با این حال باید از طریق حمایت‌های هر چه بیشتر از قیمت تمام شده تولید گل کاست تا گل از حالت یک کالای فانتزی خارج و بر روی میز همگان خوش بنشیند. خاک خوب و آب و هوای مساعد گلکاری در کشورمان سرمایه‌ای است که می‌تواند صنعت گل و گیاه کشور را به یکی از مهمترین شاخه‌های کشاورزی‌مان مبدل سازد.

به گفته بعضی از کارشناسان سالانه بیش از 100 هزار شاخه گل تزئینی پرورش و در انجام کارهای زیباسازی شهری، مراسم متنوع و غیره به کار می روند، ولی نکته جالب این موضوع بر این مهم است که واقعا کشور ایران و به ویژه  استان کردستان تا چقدر از این سرمایه عظیم به عنوان یک اشتغال خانگی استفاده کرده است.

سالانه تعداد دانشجویان زیادی از رشته کشاورزی و یا رشته های مربوط به گل و گیاه فارغ التحصیل می شوند ولی متاسفانه به دلیل اینکه آشنایی زیادی به صنعت و پرورش گل و گیاه ندارند همیشه در نگرانی کسب و کار با رشته خود هستند.

براساس آمارهای جهانی سرانه مصرف گل در کشورهای اروپایی سالانه 200 شاخه و براساس آمارهای اتحادیه گل و گیاه سرانه داخل 5 تا 10 شاخه است. به دلیل نبود شرایط مناسب و امکانات برای صادرات سالانه تعداد زیادی شاخه گل در کشور از بین می رود.

اگر به این مسئله توجه کنیم شاهد هستیم که در طول سال چقدر گل در کشور ما به دلیل استفاده نادرست از بین می رود و اگر با دید علمی و اقتصادی به این مسئله نگریسته شود، هم می توانیم شهر، خانه و روستای زیبا داشته باشیم و هم درآمدزایی مطلوبی از این موضوع کسب کنیم.

با توجه به موارد ذکر شده جهاددانشگاهی کردستان، در تلاش است تا در راستای رسیدن فرد به موقعیت شغلی برتر در بازار کار رشته «گل و گیاه» کمک کننده بوده و به عنوان تسهیل‌گر در حوزه مشاغل خانگی، ضمن ارائه خدمات توانمندسازی(آموزش و مشاوره) به صورت رایگان، فرصتی را ایجاد کند تا صنعتگران، علاقه‌مندان و صاحبافن در این زمینه، کسب و کار خود را در خانه‌راه‌اندازی کرده و از طریق اتصال به برندها و پشتیبانان ملی و استانی، محصولات(کالا و خدمات) خود را به فروش برسانند .

امروزه گل و گیاه می تواند از طریق فروشگاه های اینترنتی بازارچه های محلی و پشتیبانان فعال، به بازار از هرکجای این دیار متصل شوند .

توانمندسازی در این حوزه قابل اهمیت است و بر همین اساس سامانه ای که توسط جهاددانشگاهی راه اندازی شده، توانایی متقاضیان در حرفه درخواستی را بررسی و در خصوص رشد آن کلاس های آموزشی نیز برای علاقه مندان به این رشته در نظر می‌گیرد.

این سامانه باتوجه به بررسی و رزومه پرورش دهندگان گیاه و گل، شرایط بازار و اتصال آن را برای تمام  این افراد که در آن عضو هستند، فراهم می کنند.

گفتنی است: علاقمندان برای شرکت در این پروژه کارآفرینی با مراجعه به سامانه طرح توسعه مشاغل خانگی به آدرس  www.inhb.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید