خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حشمت‌الله عسگری؛ با اشاره به نقش استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در ایجاد کسب‌وکار در فضای مجازی، گفت: توجه به داشته‌های بومی و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در استان یک ضرورت است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حشمت‌الله عسگری؛ معاون استاندار سمنان با اشاره به نقش استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در ایجاد کسب‌وکار در فضای مجازی، گفت: هوشمندسازی، زمینه‌ساز ارتباط مداوم و مستمر حوزۀ ICT با بدنۀ اجرایی استان و تسهیل‌کنندۀ مسیر اشتغال‌زایی پایدار است؛ بنابراین توجه به داشته‌های بومی و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در استان یک ضرورت است.

عسگری با اشاره به تعدد دانشجویان و دانش‌آموختگان در استان سمنان، افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حوزۀ ICT در شهرها و حتی روستاهای استان، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و فعال‌شدن همه جانبه در عرصه‌های استارت‌آپ و شتاب‌دهنده‌ها است. در این حوزه‌ها علاوه بر پارک علم‌وفناوری، باید شرایط برای حضور بخش‌خصوصی نیز فراهم شود.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: در عصر حاضر با توجه به سرعت بالای رویدادها، باید ایده‌های ارائه‌شده قابل دفاع و پرورش باشند. از سوی دیگر، می‌توان با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های باکیفیت، به رشد ایده‌های ثروت‌ساز با ارزش‌افزوده بالا خاصه در دانشگاه‌ها سرعت بخشید. در این بین، حضور دستگاه‌های اجرایی و بخش‌خصوصی سرمایه‌گذار نیز نقش مهمی در تشویق افراد به حضور در عرصۀ ایده‌پردازی دارد.

وی با بیان اینکه اتکای استان به دولت از حد منطقی فراتر رفته است، تصریح کرد: ایجاد فضای کسب‌وکار نوپا در استان می‌تواند سبب رشد متوازن و توسعۀ پایدار منطقه‌ای شود؛ این مهم در حوزۀ فناوری‌اطلاعات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عسگری یادآور شد: پویایی در دانشگاه‌ها می‌تواند کارآفرینی را به دنبال داشته باشد که بر این اساس با آسیب‌شناسی جدی‌تر در این حوزه و تعامل گسترده‌تر دانشگاه و مراکز اجرایی با تغییر برخی نگاه‌ها و دیدگاه‌ها می‌توان به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یافت.

لازم به ذکر است، اولین جلسه ستاد راهبردی توسعه و رونق اقتصادی استان سمنان با محوریت ایجاد فضای کسب‌وکار در حوزه فناوری‌اطلاعات با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

در این جلسه، داود فیض؛ رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان به مدت دو سال به عنوان «عضو ستاد راهبردی توسعه و رونق اقتصادی استان با محوریت ایجاد فضای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات» انتخاب شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید