خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: ما مشاغل و کسب‌ و کارهای سبز را با تسهیل‌گرانی که در این دوره تربیت خواهیم کرد، تحقق می‌بخشیم. به شهرداری‌ها کمک می‌کنیم که مدیریت پسماند و بازیافت را اجرایی کنند. به وزارت جهاد کشاورزی برای کشت محصولات ارگانیک یاری خواهیم رساند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایلنا، محمدرضا سپهری (رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی) در افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی آکادمی مشاغل سبز گفت: این دوره آموزشی با فعالیت مستمر نمایندگی ایران در سازمان بین‌المللی کار، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موسسه کار و تامین اجتماعی و حمایت و همکاری نهادهایی همچون صندوق کارآفرینی امید، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بانک کشاورزی، اتاق بازرگانی و... با حضور نمایندگانی از سازمان بین‌المللی کار تشکیل می‌شود.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی سپس به بحث توسعه و جایگاه آن در نظام بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۵ اهداف توسعه هزاره با امضای ۱۸۹ کشور دنبال می‌شد. اهدافی از قبیل کاهش فقر، کاهش نرخ مرگ و میر، برابری جنسیتی و... در سال ۲۰۱۵ سندی در نیویورک امضا شد که به اهداف توسعه پایدار می‌پرداخت و شامل ۱۷ هدف بود که همه کشورها مکلف به پیگیری آنها شدند. اهداف توسعه پایدار از ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ ازسوی سازمان ملل هدفگذاری شده است. اهدافی از قبیل آموزش باکیفیت، تضمین دسترسی به آب سالم، دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه، رشد اقتصادی پایدار و مشاغل شایسته، کاهش نابرابری تولید و مصرف مسوولانه و پایدار، ایجاد شهرها و جوامع پایدار و تاب‌آور و... این ۱۷ هدف که موضوع اقتصاد سبز را مطرح می‌کند در جهت مبارزه با تغییر اقلیم و ایجاد اقتصادی مطابق با محیط زیست مطرح شده‌اند. اکنون ائتلافی برای دستیابی به اقتصاد سبز شکل گرفته است و سازمان‌هایی همچون سازمان بین‌المللی کار و یونسکو این اهداف را در برنامه‌های خود دنبال می‌کند.

وی سپس به تعریف مفهوم توسعه پایدار پرداخت و تصریح کرد:‌ بنابر تعریف کمیته بهداشت سازمان ملل توسعه پایدار توسعه‌ای است که نیازهای زمان حال را برآورده کند بدون اینکه نیازهای نسل آینده را به خطر اندازد. در توسعه پایدار همزمان پایداری زیست محیطی، پایداری اجتماعی و پایداری اقتصادی دنبال می‌شود.

سپهری سپس به ریشه سبز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ریشه سبز و مفهوم سبز اشاره به رشدی دارد که متمرکز بر اقتصاد سبز باشد.

وی افزود: امروز باید در سبز شدن بخش‌هایی که بیشترین منابع را مصرف کرده و بیشترین زباله‌ها را تولید می‌کنند، تاکید کنیم. ما مشاغل و کسب‌ و کارهای سبز را با تسهیل‌گرانی که در این دوره تربیت خواهیم کرد، تحقق می‌بخشیم. به شهرداری‌ها کمک می‌کنیم که مدیریت پسماند و بازیافت را اجرایی کنند. به وزارت جهاد کشاورزی برای کشت محصولات ارگانیک یاری خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: مشاغل سبز اقتصاد را به سمت مولفه‌های توسعه پایدار حرکت می‌دهند. معرفی مشاغل سبز با کمک نهادها و شرکای اجتماعی مختلف در نقش شرکای اجتماعی مثل تشکل‌های کارفرمایان، تشکل‌های کارگری، سازمان‌های مردم‌نهاد و... بارز است. معرفی مشاغل سبز در قالب اهداف توسعه پایدار و دستیابی به آنها که تا سال ۲۰۳۰ هدفگذاری شده در جهت ترویج کار شایسته و توسعه مشاغل سبز است.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در این حوزه تجارب ملی را با تجارب جهانی و منطقه‌ای پیوند زنیم و امیدواریم که بتوانیم در تمامی استان‌های کشور در سال جاری این کار را آغاز کنیم.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید