خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدم تعامل اجتماعی مناسب میان گروه‌های مختلف را مانع اساسی پیشرفت و توسعه کارآفرینی در جامعه دانست.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، «رحیم سرهنگی» در نشست با مدیران مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی گفت: برای توسعه کارآفرینی در هر رشته، باید از افراد ماهر و با تجربه و متخصص به عنوان رهبر گروه استفاده کرد که این افراد می‌توانند دولتی یا غیردولتی باشند.

وی با بیان این که یکی از مشکلات اساسی که مانع پیشرفت و توسعه کارآفرینی در جامعه می‌شود، عدم تعامل اجتماعی مناسب میان گروه‌های مختلف است، افزود: تا زمانی که این گروه‌ها رقابت را نسبت به همکاری‌های دو طرفه ترجیح دهند، اطمینان لازم برای برگزاری جلسات، هم‌اندیشی حاصل نمی‌شود.

وی افزود: وظیفه مراکز مشاوره این است که در زمینه‌های تخصصی، مدرس‌های مسلط و متخصص انتخاب و با برگزاری کارگاه آموزشی افراد را توانمند و آگاه در حوزه‌های مختلف تربیت کنیم.

مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یکی از وظایف مراکز مشاوره را ترویج فرهنگ استارت‌آپی در میان مردم دانست و اظهار کرد: باید ذهنیت مثبتی را برای مردم به خصوص جوانان نسبت به مراکز مشاوره کارآفرینی ایجاد کنیم تا این مراکز به عنوان حلقه اتصالی باشند میان کسانی که فکر خلاقانه و اقتصادی دارند و افرادی که تمایل دارند سرمایه خود را در اختیار این متفکرین قرار دهند.

«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این برنامه، یزد را از لحاظ سطح علم، آگاهی و سختکوشی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جوانان و فارغ التحصیلان باید در کنار کسب علم، مهارت‌های لازم را نیز بیاموزند تا در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند به دانش مناسب دست یابند.

وی وجود تفکر انتزاعی و نگاه خلاقانه در جامعه را مبین این دانست که مردم و جوانان می‌خواهند حرکت رو به جلو داشته باشند ولی نمی‌توان از نقش موثر منابع مالی در رسیدن به اهدافشان چشم‌پوشی کرد.

ریاحی با بیان این که امسال برنامه‌ای تحت عنوان کافه‌ کارآفرینی را در دستور کار قرارداده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این برنامه بتوانیم فضای مناسب و موثری را در استان به منظور تعامل سازنده میان جوانان دارای ایده و فکر خلاق و سرمایه‌داران ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: خوشبختانه با داشتن جامعه‌ایی هوشمند و دانش‌بنیان می‌توانیم با بحران‌هایی مانند خشکسالی، کم‌آبی و اقلیم نامناسب مبارزه و با زیرساخت و بستر سازی مناسب امکان عبور از تمامی گذرگاه‌های سخت را فراهم کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید