خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عشایر بختیاری در شهرستان کوهرنگ با بهره گیری از وانت نیسان و خلاقیت توانسته شغلی پر درآمد برای خود رقم بزنند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، شهرستان کوهرنگ قطب گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که سالانه میزبان بیشترین مسافران و گردشگران داخلی و خارجی این استان است. این شهرستان در ارتفاعات زاگرس قرار دارد که قله های بسیار مرتفعی از جمله زردکوه، هفت تنان، دو زرده و... در این منطقه است.

این شهرستان به واسط شرایط توپوگرافی پر بارش ترین منطقه زاگرس به شمار می رود و سرچشمه سه رودخانه بزرگ کشور(زاینده رود، دز و کارون) است. وجود چشمه ها، جنگل های بلوط، آبشار های متعدد و کوه های رنگی از دیگر جاذبه های این منطقه به شمار می رود.

این شهرستان به علت داشتن مراتع سر سبز و داشتن منابع آب یکی از مهمترین سکونت گاه های عشایر بختیاری در فصل بهار و تابستان است. بیشترین عشایر این استان در شهرستان کوهرنگ زندگی می کنند که در بخش دامپروی و تولید محصولات دامی و لبنی فعالیت می کنند.

افزایش هزینه های زندگی موجب شده است که عشایر از ظرفیت ورود مسافر و گردشگر در این منطقه بهره گیری و اقدام به ایجاد شغل های جدید در ان منطقه کنند.

برخی عشایر با ایجاد سیاه چادر برای اقامت مسافران توانسته اند برخی مسافران خارجی و داخلی را در سیاه چادر اقامت دهند و با پذیرایی از آنها با محصولات لبنی ارگانیک از جمله دوغ، کره، کشک و.... درآمد قابل توجهی کسب کنند.

برخی دیگر از عشایر در کنار جاده ها غرفه های فروش عسل گون ایجاد کرده اند و اقدام به تولید و فروش عسل گون کرده اند.

 در این میان یکی از مهمترین خلاقیت های عشایر در ایجاد شغل فراهم آوردن زمینه سیاحت در ارتفاعات و بازدید از غارهای یخی و یخچال های طبیعی این منطقه است. برخی عشایر بر روی وانت های نیسان خود سایبانی ایجاد کرده اند  و مسافران و گردشگران را طی تور های چند ساعته به ارتفاعات زردکوه که بسیار صعب العبور است می برند و زمینه دیدار آنها را از غارهای یخی و یخچال های طبیعی فراهم می کنند.

 علی کاظمی یکی از عشایر بختیاری است که در روستای شیخ علیخان ساکن است.علی با وانت نیسان و جابجایی مسافران زمینه تماشای جاذبه های گردشگری این شهرستان را فراهم می کند.

او می گوید ورود مسافر و گردشگر به شهرستان کوهرنگ موجب افزایش درآمد عشایر در این منطقه شده است. حدود ۲۰ الی ۳۰ نفر از عشایر با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات در وانت های نیسان خود در زمینه جابجایی مسافران و بازدید از غارهای یخی منطقه را فراهم کرده اند.
امکان تردد خودروهای سواری مسافران برای بازدید از غارهای یخی به علت خاکی و سنگلاخی بودن جاده امکان پذیر نیست و تنها با خودروی نیسان و خودروهای کمک دار می توان به این منطقه سفر کرد

وی بیان کرد: امکان تردد خودروهای سواری مسافران برای بازدید از غارهای یخی به علت خاکی و سنگلاخی بودن جاده امکان پذیر نیست و تنها با خودروی نیسان و خودروهای کمک دار می توان به این منطقه سفر کرد. مسافران و گردشگران خودروهای خود را در محل سکونت عشایر پارک می کنند و با وانت های نیسان به بازدید از جاذبه های گردشگری ارتفاعات زردکوه می پردازند.

وی بیان کرد: مدت زمان بازدید از غار یخی با وانت نیسان دو الی سه ساعت طول می کشد که هزینه این خدمت ۶۰ هزار تومان است.

او می گوید که مسافران خارجی بسیاری با خودروی او در ارتفاعات زردکوه همراه شده اند و از زیبایی های این منطقه لذت برده اند. گشت و گذار با نیسان برای مسافران بسیار جذاب است و استقبال بسیار خوبی از این شغل جدید عشایر در این منطقه شده است.

وی بیان کرد: بیشترین مسافران این منطقه اروپایی و از کشور آلمان هستند.

جذابیت های گردشگری کوهرنگ بسیار شگفت انگیز و لذت بخش است

یکی از مسافران منطقه که با تور چند ساعته عشایر با خودرو وانت به ارتفاعات زردکوه سفر کرده به خبرنگار مهر می گوید:  جذابیت های گردشگری منطقه بسیار شگفت انگیز و لذت بخش است.

وی بیان کرد: برای اولین بار در خودروی نیسان سوار شدم و توانستم بکرترین مناطق زاگرس را به کمک عشایر ببینم که این تجربه به عنوان یکی از بهترین خاطره های زندگی من و خانواده ام ثبت شده است و تمام اعضای خانواده من بسیار لذت بردند.

وی ادامه داد: غاریخی کوهرنگ  یک یخچال طبیعی است که از انباشته شدن برف های های سال گذشته ایجاد شده و هوای بسیار خنک این غار یخی و زبیایی طبیعی آن بسیار لذت بخش بود.

فرماندار کوهرنگ نیز  در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ورود گردشگر به شهرستان کوهرنگ افزایش یافته که نقش مهمی در افزایش درآمد عشایر داشته است.

مرتضی زمانپور بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ مسافر خارجی در این منطقه اقامت دارند.

وی افزود: معرفی ظرفیت ها و جذابیت های گردشگری در این منطقه ضروری است و باید تلاش شود که ورود مسافر و گردشگر به این منطقه افزایش یابد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید