خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متن تبصره ۱۸ قانون مربوط به یارانه اشتغال فراگیر در کمیسیون اقتصادی به تفاهم و تصویب رسیده است.

به گزارش کاؤآفرین ناب به نقل از  خبرگزاری تسنیم، عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان گیلان در رشت اظهار داشت: ما معتقد نیستیم که وام دادن می‌تواند سبب ایجاد اشتغال شود بلکه وام را ابزاری برای سرعت بخشیدن به اشتغال‌زایی می‌دانیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری در راستای اشتغالزایی در حوزه صنعت و کشاورزی کاهش پیدا کرده است گفت: منابع لازم برای ایجاد اشتغال در اختیار استان گیلان قرار می‌گیرد.

منصوری با تاکید بر اینکه بیشتر منابع مالی و تسهیلات اشتغالزایی در اختیار طرح‌های فراگیر قرار می‌گیرد که اثربخشی منطقه‌ای دارند ابراز داشت: توافقی صورت گرفته تا بتوانیم به ایجادکنندگان فرصت‌های جدید شغلی در شهرک‌های صنعتی تسهیلات 10 الی 20 درصد اعطا کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متن تبصره 18 قانون مربوط به یارانه اشتغال فراگیر در کمیسیون اقتصادی به تفاهم و تصویب رسیده است تصریح کرد: این یارانه در پایان اجرای این طرح‌ها در اختیار صاحبان طرح قرار می‌گیرد.

منصوری با تاکید بر اینکه باید مشاورانی جهت آگاهی بخشی به متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی در نظر گرفت خاطرنشان کرد: دفاتر مشاوره کارآفرینی باید در این حوزه فعال‌تر عمل کنند.

وی با اعلام اینکه تا کنون 8 هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزا از سراسر کشور به این وزارتخانه معرفی شده است گفت: این میزان بیشتر از ظرفیت موجود است زیرا در حال حاضر قدرت ارائه 6 هزار میلیارد تسهیلات اشتغالزا وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید دقت شود تا تسهیلات اشتغال‌زا هدر نرود و سودمند اعطا شود ابراز داشت: اولویت ما تقویت واحدهای اشتغالزایی است که در حال فعالیت هستند و سپس به‌دنبال ایجاد واحدهای جدید هستیم.

منصوری با اعلام اینکه باید سرعت عمل بیشتری در راستای ارائه تسهیلات و تایید طرح‌های ارائه شده اعمال شود خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها و دستگاه‌ها سلیقه‌ای عمل کرده و طرح هایی را نپدیرفته یا تسهیلات نمی‌دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای پروژهای گردشگری ممکن است موجب تغییرات فرهنگ و اجتماعی در استان شود افزود: باید قواعدی را در نظر بگیریم که این تغییرات باعث ایجاد مشکلات اجتماعی برای نسل‌های بعدی نشود.

وی با اعلام اینکه براساس آمار در استان گیلان مهاجرت مردان به شهرها افزایش یافته و تمایل بانوان به ازدواج کاهش پیدا کرده است گفت: طرح‌های اشتغالزایی که در گیلان در حال اجرا است منجر به عمران روستا می شود اما زمینه توسعه را به وجود نمی‌آورد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید