خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از احیای 58 واحد تولیدی با اشتغال یک‌هزار و 92 نفر در نواحی صنعتی از حالت تعطیل یا نیمه تعطیل خبر داد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  ایلنا ، محمد محمدپور عمران در نشست مشترک مدیران حوزه صنعت مازندران با خبرنگاران  با اشاره به ضرورت گذار از اقتصاد تک‌بعدی و خروج از اتکای صرف به کشاورزی و توجه به بخش‌های دیگر اقتصاد نظیر صنعت، معدن و گردشگری در مازندران، اظهار داشت: این‌گونه است که اقتصاد استان مستحکم‌تر و متنوع‌تر و ظرفیت بیشتر برای رشد اقتصادی و درآمد و اشتغال بیشتر رقم خواهد خورد.

وی ضمن اعلام اینکه سهم صنعت و معدن در اشتغال استان در پایان سال ۹۶، 28.5 درصد است، افزود: در حالی که سهم بخش کشاورزی 19.3 و سهم خدمات گردشگری 52.2 درصد است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران مجموع فعالیت‌های دستگاه‌های متولی در حوزه صنعت و معدن با توجه به خصوصی بودن آن‌ها، را نشان‌دهنده این ضرورت دانست که فعالیت بخش دولتی باید به بهبود فضای کسب و کار و توسعه زیرساخت‌ها معطوف باشد.

محمدپور اعلام کرد: وزارت اقتصاد با همکاری اتاق بازرگانی ایران در شورای گفتگوی ملی، اتاق بازرگانی را مکلف به رصد استان‌ها بر اساس شاخص بهبود فضای کسب و کار کرد و طبق آن استان مازندران در کشور رتبه نخست را به دست آورد.

وی با اشاره به وجود دو هزارو 800 مصوبه کارگروه‌های تسهیل استانی و شهرستانی، از اجرای نزدیک به 60 درصد و تقاضای اجرای مابقی مصوبه‌ها خبر داد.

محمدپور ضمن اشاره به آمادگی افتتاح رسمی پروژه مرکز تجارت بین‌الملل و پایانه صادرات برنج در آمل، از  حضور 400 فعال برنج از مزرعه تا بازار جهانی تحت یک عنوان خبر داد و گفت: برنج مازندران در دو نمایشگاه قطر و ولگوگراد عرضه و استقبال شد، اما شرط متقاضیان خلوص و بسته‌بندی مناسب است.‍

وی  برندسازی برنج فریدونکنار را در دستور کار اعلام و اظهار کرد: تخلیط برنج مازندران باید به حداقل برسد و درصدد هستیم تا با طراحی یک اپلیکیشن قدرت تشخیص تخلیط برنج، صورت گیرد.

محمدپور در مورد نظارت بر گرانی کالاها، لازمه هر رویکردی در بازار را منطبق بر تجربیات بشری دانست و ادامه داد: در شرایط فعلی مهم این است که به قدر کافی مراکز ارائه کالا وجود داشته و مشتری حق انتخاب داشته باشد، در عرصه رقابت سنگین به مشتری اجحاف نمی‌شود.

وی افزود: در سال 96 ، 246 هزار مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل 14‌هزار و 154 پرونده تخلف شد که از عدم درج قیمت و صدور فاکتور تا گرانفروشی و غیره بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به احیای 58 واحد تولیدی با اشتغال یک‌هزار و 92 نفر در نواحی صنعتی از حالت تعطیل یا نیمه تعطیل خبر داد و بیان کرد: در انتهای سال گذشته و اوایل امسال، 181 مورد تسهیلات با مبلغ 204 میلیارد تومان تحت عنوان «بسته رونق تولید» پرداخت شد که مازندران در این زمینه طبق آمار کشوری در رتبه ششم کشور قرار دارد.

وی افزود: 35 هزار میلیارد تومان نیز تحت عنوان «تسهیلات فراگیر» در کل کشور پیش‌بینی شده است.

محمدپور به وجود یک‌هزار و 739 واحد تولیدی دارای پروانه بالای ده نفر در مازندران اشاره و اعلام کرد: یک‌هزار و 300 واحد فعال هستند به این معنی که حداقل یک نوع محصول تولید می‌کنند و 439 واحد نیز غیرفعال است.

وی افزود: در این واحدها 60 هزار نفر مشغول هستند که با احتساب ظرفیت سه شیفت 67 درصد ظرفیت زیر بار و با احتساب تک شیفت، 142 درصد زیر بار است و نسبت اشتغال عملی به اسمی 94 درصد است.

محمدپور با بیان اینکه 10تا 15 درصد تسهیلات دولت مختص به تسهیلات روستایی در صنایع خرد است، از آغاز پرداخت 40 مورد از این تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: 20 میلیارد تومان تسهیلات با بهره هشت درصد حمایت از مناطق محروم نیز در سال گذشته با عاملیت بانک سینا پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ارائه یارانه به بخش تولید باید مشوق کارآفرینی باشد نه محرک آن، تصریح کرد: یارانه باید به کارآفرینی تعلق گیرد که کارآفرینی‌اش را به اثبات رسانده و اینک در پی توسه آن است.

محمدپور به معرفی 270 میلیارد تومان طرح در استان در سطح ملی اشاره کرد که برای راه‌اندازی آن‌ها از بودجه ملی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد : بر اساس اعلام مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان مازندران به 10 درصد رسیده است ، این درصد ناشی از وجود پتانسیل هایی نظیر کشاورزی و گردشگری است ضمن اینکه صنعت نیز در کاهش نرخ بیکاری تاثیر گذار بوده است.

محمدپور با اعلام اینکه 880 میلیارد تومان طرح صنعتی با اشتغالزایی هفت هزار نفر در سال گذشته به بهره برداری رسیده است ،ادامه داد: با توجه فعالیت های موجود بیکاری فارغ التحصیلان استان از دغدغه های مهم ما محسوب می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید