خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بهبود محیط کسب و کار شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها مهم ترین لازمه جهش در شاخص های جهانی نوآوری است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان تامین اجتماعی گفت: کشورمان در بسیاری از شاخص‌های جهانی نوآوری مانند نیروی انسانی خلاق و تربیت نیروی انسانی جایگاه‌ بالایی دارد اما باید برای توسعه و پیشرفت در تمامی شاخص‌های نوآوری سرآمد باشیم.

ستاری با اشاره به ارتقای ۱۰ رتبه‌ای جایگاه کشور در شاخص‌های جهانی نوآوری (Gii)، ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد که جایگاه ایران بیش از پیش در شاخص‌های جهانی نوآوری ارتقا پیدا کند که مهم‌ترین لازمه این موضوع، ایجاد محیط مساعد کسب و کار برای نیروی انسانی خلاقی است که در کشور تربیت می‌شود.

ستاری افزود: باید محیط کسب و کار برای این ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده و خلاق مساعد شود تا بتواند بر بستر زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، تحول اقتصادی را رقم بزند و در این راستا، حمایت‌های بیمه ای و تأمین اجتماعی یکی از پایه‌های جدی است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد محیط مساعد برای خلاقیت و نوآوری گفت:  اخیرا در شاخص های جهانی نوآوری این ظرفیت وجود دارد که در تمامی شاخص ها، جایگاه کشور را ارتقا ببخشیم اما این امر مستلزم ایجاد محیط کسب و کار است.


تلاش برای بهبود فضای کسب و کار دانش‌بنیان و استارتاپی
رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری میان معاون علمی و فناوری و سازمان تأمین اجتماعی، در راستای بهبود فضای کسب و کار شرکت های دانش بنیان و استارتاپی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین ارائه خدمات بیمه‌ای بهتر به این کسب و کارها منعقد می‌شود، افزود: در تعاملات بسیار خوبی با سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است و این تفاهمنامه نیز در راستای همان تعاملات و برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمایت های بیمه ای از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌ها است.


۶ بنیان حمایتی شرکت های دانش بنیان
ستاری با اشاره به ۶ بنیان حمایتی شرکت های دانش بنیان بر اساس قانون حمایت از این شرکتها گفت: نخستین شکل این حمایت‌ها، ارائه معافیتهای مالیاتی و سهولت دسترسی کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی به خدمات مالیاتی است.

وی افزود: وجود شعبه های ویژه ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان جزو ضرورت‌هایی است که خوشبختانه محقق شده است؛ دومین بند این بنیان حمایتی یعنی  حمایت های گمرکی در تعامل با سازمان گمرک و سومین بند آن در راستای فضای ارائه محیط کسب و کار فیزیکی به شرکتها در تعاملات سازنده‌ای که با شهرداری تهران صورت گرفته  محقق شده است.

ستاری اعتماد به فعالان دانش بنیان و استارتاپی را عنصر کلیدی و لازم برای شکل گیری محیط کسب و کار دانش‌بنیان دانست و افزود: خوشبختانه چهارمین بنیان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، اکنون در سازمان تامین اجتماعی محقق شده است همچنین در تعامل با وزارت کار پنجمین بند از این حمایت‌ها عملیاتی و اجرایی می‌شود.

ستاری ادامه داد: در راستای تعامل و همکاری‌های خوبی که با سازمان نظام وظیفه انجام دادیم، زمینه برای ششمین بند از این بنیان حمایتی ششگانه در راستای معافیتهای سربازی فعالان دانش بنیان و استارتاپی هموار شده است.  این تحولات که هم اکنون نیز در حال پیاده سازی است به زودی علام میشود.


«پایتخت» ظرفیتی خارق‌العاده برای نوآوری و فناوری
ستاری، با بیان این‌که حضور پایتخت کشورمان در جمع ۵۰ شهر برتر فناوری و نوآوری جهان  نشان‌دهنده ظرفیت بالای این شهر برای بدل شدن به پایتخت فناوری و نوآوری است افزود:  تهران دارای ظرفیت خارق‌العاده ای است که جزو ۱۰ شهر برتر در حوزه فناوری و نوآوری باشد و بهترین شکل شکوفه های نوآوری پایتخت در مسیر نوآوری و فناوری بارور شوند.

ستاری میدان دادن به کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی را سیاستی برای موفقیت در ارائه خدمات مطلوب مردم دانست و گفت: این الگوی موفق در حوزه بانکداری موجب شد تا  بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی توسط استارتاپ ها صورت بگیرد و بر اساس یک الگوی مناسب توسط بانک مرکزی و اعتماد به جوانان کشور این الگوی موفق پیاده سازی شد و نه تنها خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کرد بلکه بانکها نیز علاقه مندشدنددر این عرصه سرمایه گذاری کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: سازمان اجتماعی علیرغم تمام موانع و دشواریهای موجود در قیمت گذاری گام برمی‌دارد و معاونت علمی فناوری نیز به طور کامل آمادگی دارد تا بخشی از خدماتی را که  کسب و کارهای نوین نیاز دارند آنی و برخط به آنان ارائه شود.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، سید تقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات منعقد شد.

این تفاهم نامه همکاری، در راستای بهبود فضای کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی و همچنین حمایت‌های بیمه‌ای از فعالان این حوزه به امضا رسید و فعالان دانش‌بنیان و استارتاپی از معافیت‌های بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید