خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

‌نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های زیرمجموعه آن تاکنون به تعهدات خود در قبال توسعه استان اردبیل عمل نکرده‌اند.


‌به گزارش کارآفرین ناب، محمد فیضی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: عموم متقاضیان کارآفرینی و سرمایه‌گذاری با مشکل تامین تضامین و مشکلات متعدد بانکی روبرو هستند که انتظار می‌رود بانک‌های عامل نسبت به قبول سفته و همچنین ضمانت‌نامه‌های بانکی اقدام کرده تا به ویِژه روستائیان در دریافت تسهیلات کم بهره با مشکلی روبرو نشوند.


وی خاطرنشان کرد: اصلا شایسته نیست که بانک‌ها در قبال پرداخت کل تسهیلات 20 درصد آورده و مبلغ نقدی را از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان درخواست کنند در حالی که این کار و در کنار آن درخواست پذیرش صورتحساب مالی و رسیدگی‌ها در این زمینه نه تنها سرمایه‌گذاران را ناراضی می‌کند بلکه زمان پرداخت تسهیلات را نیز طولانی‌تر خواهد کرد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به لایحه مجلس برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین فراگیر اشاره کرد و گفت: قرار نبود به خاطر برخی گروه‌ها و دسته‌ها و رسته‌های شغلی مانع ایجاد اشتغال در کشور شویم که در این باب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید یک بازنگری واقعی را انجام دهد.

 
فیضی حل مشکل چک برگشتی و بدهی معوق کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را یادآور شد و بیان کرد: ‌در سرکشی میدانی که به اکثر مناطق روستایی استان اردبیل انجام می‌دهیم، ساکنین این مناطق، گله‌مند موانع پیش آمده در پرداخت این تسهیلات هستند، در حالی که آنها با ذوق و شوق خاص در مراحل ثبت نام و اعلام آمادگی برای دریافت تسهیلات ورود پیدا کرده‌اند، ولی تاکنون به دلیل ضعف بانک‌ها پرداخت تسهیلات به کندی انجام می‌شود.


وی ادامه داد: ما به عنوان اولین مجمع نمایندگان استان‌ها در مجلس بودیم که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در وزارتخانه نشست و جلسه‌ای را برگزار کردیم و مطالبات و درخواست‌های مردم را مطرح کردیم اما در این دو سال هیچ ترتیب اثر به این درخواست‌ها داده نشده و مطالبات همچنان به قوت خود باقی مانده است.


فیضی تصریح کرد: ما انتظار داریم به دلیل درخواست‌هایی که مردم از ما در حل مشکلات و موانع پیش رو در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارند وزیر و معاونین این وزارتخانه دستور صریح و شفاف برای حل موانع و مشکلات صادر کنند تا ما نیز که به عنوان نماینده مردم پیگیر خواسته‌ها و مطالبات آنها هستیم بتوانیم جوابگوی مردم باشیم.


وی به مشکلات متعدد حوزه درمان و عدم توجه رئیس سازمان تامین اجتماعی به برآورده شدن نیاز مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اشاره کرد و افزود: ما انتظار داریم در کنار توسعه بیمارستان سبلان دومین بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی نیز در محلات کم برخوردار احداث شده و در کنار آن درمانگاه‌های تخصصی نیز به تعداد دو تا سه باب در شهر اردبیل با توجه به ظرفیت 600 هزار نفری احداث و راه‌اندازی شود.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به رغم قولی که رئیس سازمان تامین اجتماعی در سفر دو ماه قبل خود داده‌اند هیچ یک از طرح‌ها و پروژه‌های مصوب و درخواست‌های مردمی عملیاتی نشده و ما انتظار داریم خود وزیر در این حوزه ورود پیدا کنند و وعده‌ها و درخواست‌های بر زمین مانده را به نوعی پاسخگو باشند.


فیضی همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست‌ تا نسبت به راه‌اندازی شعبه سه تامین اجتماعی در محلات کم‌برخوردار اردبیل اقدامی عملی و عاجل انجام دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید