خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

طرح «نذر اشتغال» با هدف ایجاد فرصت شغلی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با استفاده از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا می‌شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس ،کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم‌نامه توسعه کسب‌ و کارهای نوپا را باهدف اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد امضا کردند.

 سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای طرح «نذر اشتغال» با استفاده از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: در این طرح کمیته امداد منابع مالی مورد نیاز برای کسب‌وکارهای نوپا را از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تأمین و در مقابل، این وزارتخانه بستر موردنیاز این امر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح یک سامانه طراحی‌شده است تا ایده‌‌های مربوط به کسب‌وکارهای نوپا در آن ثبت شود، افزود: افراد خیر یا کسانی که تمایل دارند منابع مالی خود را در این نوع مشاغل سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

فتاح استفاده از فناوری‌های روز را ایده‌ای ناب برای فقرزدایی دانست و بیان داشت: متأسفانه تاکنون از ظرفیت آی.سی.تی برای ایجاد اشتغال مددجویان استفاده‌ نشده است.

رئیس کمیته امداد با اظهار اینکه استفاده از این ظرفیت موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود، گفت: البته طبق برنامه باید تمام فعالیت‌های کمیته امداد در بستر فناوری‌های نوین انجام شود؛ به‌ طوری‌که حتی نیاز به مراجعه حضور مددجویان به دفاتر کمیته امداد نباشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات در زمینهٔ اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت شد، تصریح کرد: امسال امکان پرداخت چهار هزار میلیارد تومان از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض‌‌الحسنه امداد ولایت برای این امر فراهم‌ شده است.

فتاح با اعلام اینکه در دو سال گذشته 15 درصد از جامعه هدف کمیته امداد کاهش‌یافته است، افزود: این رقم معادل دو هزار و 500 خانوار است که اکنون آنها علاوه بر خودکفایی برای دو تا سه نفر دیگر نیز کارآفرینی کرده‌اند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه کمیته امداد می‌تواند مددجویان تحت حمایت خود را از طریق کسب و کارهای نوپا از چرخه حمایتی به چرخه مولد کشور انتقال دهد، گفت: در طرح «نذر اشتغال» افرادی که استطاعت مالی دارند می‌توانند با حمایت از ایده‌های جوانان زمینه را برای اشتغال قشر ضعیف جامعه فراهم کنند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید