خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده‌سازی طرحی برای اتصال بنگاه‌ها و کاریابی‌ها به موسسات آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارائه‌ی آموزش‌های متناسب با بازار کار به جوانان جویای کار خبر داد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، سلیمان پاک‌سرشت امروز در سومین روز برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای البرز با تاکید بر اهمیت برگزاری مسابقات مهارت ترویج گفتمان مهارت، افزایش مهارتی نیروهای کار، آشنایی مربیان با استانداردهای آموزش مهارت جهانی، ایجاد ارتباط میان مراکز آموزش مهارت با صنعت و بنگاه‌های اقتصادی، معرفی مهارت‌آموزان و فراهم کردن بستر ورود آن‌ها به بازار کار را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد ملی عنوان کرد.

وی ادامه داد: مسابقات ملی مهارت فرصت مناسبی برای شناسایی نخبگان مهارتی و اتصال آن‌ها به صنایع و بازار کار است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره دستاوردهای برگزاری این مسابقات و تاثیر آن بر اشتغال جویندگان کار، اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این مسابقات ایجاد انگیزه در افراد ماهر است و تلاش می‌کنیم افراد دارای توان مهارتی، به ویژه نخبگان مهارتی را شناسایی و بسترهای ورود آن‌ها به بازار کار را فراهم کنیم.

پاک‌سرشت تصریح کرد: افراد برگزیده سال‌های گذشته، کارآفرینان موفقی هستند که به خلق فرصت‌های کسب‌وکار همت گمارده و از تجارب مهارتی خود برای ورود به فضای کسب‌وکار بهره گرفته‌اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از تدوین و آماده‌سازی طرحی برای اتصال صنایع بنگاه‌ها و کاریابی‌ها به موسسات آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت که براساس آن به متقاضیان اشتغال و جوانان جویای کار آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود.

وی در ادامه به تشریح جزییات برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت پرداخت و تصریح کرد: مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت از ۲۴ تیرماه آغاز شده و تا فردا ۲۷ تیرماه ادامه خواهد داشت. در این دوره از مسابقات ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر در مرحله شهرستانی، ۴۰ هزار و ۳۰۴ در مرحله استانی و ۵۴۴ نفر در مرحله کشوری به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

پاک‌سرشت افزایش تعداد چهار رشته و همچنین حضور ۱۳ نفر از کارشناسان، رقابت‌کنندگان و مسوولان کشور روسیه برای بازدید از مسابقات را از ویژگی‌های هجدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت عنوان کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بخش خصوصی به منظور واگذاری فعالیت‌های رسمی آموزشی به تشکل‌های خصوصی خبر داد و اظهار کرد: معتقدیم به دلیل ارتباط تشکل‌های تخصصی و بخش خصوصی با صنایع و بنگاه‌ها، واگذاری بخشی از فرآیند آموزش نیروی کار می‌تواند به شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های شغلی و ارتباط مهارت‌آموزان با صنایع و بنگاه‌ها کمک کند.

گفتنی است، هجدهمین مسابقات ملی مهارت با رقابت ۵۴۴ نفر (۴۵۷ نفر مرد و ۸۷ نفر زن) در ۳۳ رشته مهارتی از ۲۴ تیرماه تا ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود و تاسیسات الکتریکی، فناوری آب، کاشیکاری، طراحی وب، کاشیکاری، گل‌آرایی، آشپزی و گچکاری از جمله رشته‌های هجدهمین مسابقات ملی مهارت است.

این دوره از مسابقات در چهار مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای البرز، مرکز ۹ دی، مرکز شماره ۱ شهید خدایی البرز و مرکز شماره ۳ شهید رهبری البرز برگزار می‌شود و بازدید برای عموم آزاد است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید