خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دانشکده سرایان در یکی از نقاط خشک و محروم استان قرار دارد که اقدام به کارآفرینی و اشتغال‌زایی براساس دانش‌آموخته‌های این دانشکده کرده است و اینجا مصداق ضرب‌المثل علم بیاموز و عمل پیشه کن است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، سوار بر ماشینی شدیم که از قبل منتظر رسیدن خبرنگاران بود، دو ساعت در راه بودیم تا به دانشکده کشاورزی سرایان رسیدیم.

ابتدا در یک نشست با رئیس و معاون دانشکده به گفت‌وگو پرداختیم و آن‌ها از دستاوردهای علمی، کشاورزی و صنعتی دانشکده گفتند و از پیشرفت‌هایی که درصورت داشتن زیرساخت توانایی انجام پروژه‌های زیادی را داشتند.

بعد از نشست با رئیس دانشکده به بازدید از بخش‌های مختلف دانشکده پرداختیم.

در بازدید از آزمایشگاه، رئیس دانشکده کشاورزی گفت: دستگاه‌های های‌تک این آزمایشگاه را حتی در مرکز استان هم ندارند.

سپس به مزارع کشاورزی رفتیم و از مزارع کشت هندوانه‌ای دیدن کردیم که گفته می‌شد با روش نوین آبیاری می‌شود به‌ صورتی که آب فقط به ریشه گیاه می‌رسد و هیچ علف هرزی در زمین نمی‌روید. از این زمین حدود 10 تن هندوانه برداشت شده بود.

گلخانه شماره 4 هم جای دیدنی بود، گلخانه‌ای که در آن فلفل کشت شده بود و محصول همکاری زوج جوان این دانشکده بود، آن‌ها هم پروژه درسی انجام می‌دادند و هم به کسب اشتغال از این طریق می‌پرداختند.

طاهرپور مسئول مزرعه دانشکده کشاورزی سرایان گفت: "دانشجو نباید بترسد، او باید وارد بازار کار شود و بازاریابی را بیاموزد" به همین دلیل در اینجا انجمن همیاران مزرعه را راه انداختیم و امکانات هم به دانشجویان دادیم.

وی ادامه داد: به‌دلیل کم‌آبی و خشک‌سالی در منطقه گیاهانی را کشت می‌کنیم که آب کمتری بخواهد از جمله گیاه کینوا که آرد آن معادل شیرخشک و ارزش غذایی آن معادل برنج و گندم است و این گیاه شبیه‌ غله است و حدود 30 خاصیت دیگر نیز دارد.

دیدن استخر ماهی 1200 مترمکعبی بخش دیگری بود که در آنجا دو نوع ماهی کپور و کپور آمور پرورش داده می‌شد و گفته می‌شد در این منطقه ماهی کپور خوب به‌ عمل می‌آید چون این ماهی گرم‌آبی است.

در پایان هم از پرورشگاه شترمرغی بازدید شد که صاحب آن با 800 هزار تومان کار خود را شروع کرده بود و در حال حاضر تبدیل به کارآفرینی شده بود که چندین شترمرغ 6 و 8 ساله داشت.

بازدید از این مجموعه نشان داد که چگونه علم و عمل کنار هم قرار می‌گیرند و فردی را که عمران خوانده بود یا مکانیک تبدیل به فردی می‌کرد که دانش را در دانشکده آموخته بود و حالا تبدیل به کارآفرینی شده بود که از پی علم و دانش خود محصول برداشت می‌کرد.

چه خوش گفت ابوسعید ابوالخیر که "با علم اگر عمل برابر گردد  / کام دو جهان تو را میسر گردد"


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید