خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت:‌ از سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در گیلان دوره‌های مربوط به کارآفرینی را گذراندند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ رحیم عطایی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ اداره کل آمورش فنی و حرفه‌ای گیلان در مسیر ارائه دوره‌های تخصصی کارآفرینی،‌ در چهار ماهه نخست امسال موفق شد آموزش‌های مرتبط در این حوزه را به 580 نفر ارائه دهد.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌حرفه‌ای گیلان برگزاری دوره‌های کارآفرینی را از اولویت‌های این مجموعه اعلام کرد و ابراز داشت:‌ سال گذشته بیش از 2 هزار و 100 نفر در سراسر استان آموزش‌های مربوط به حوزه کارآفرینی را در مراکز مختلف فنی‌ و حرفه‌ای گذراندند.

عطایی‌پور یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای کارآفرینی را یادگیری و کسب‌ مهارت‌های لازم دانست و بیان داشت:‌ اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان در این راستا استانداردهای متنوعی را در دستور کار دارد و آموزش‌های کارآفرینی را در سطوح مقدماتی و پیشرفته به علاقمندان ارائه می‌دهد.

وی آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای را با رویکرد توسعه‌ای استان منطبق دانست و گفت:‌ اشتغال روستایی و هدایت تسهیلات برای ایجاد کسب‌ و کارهای روستایی مدنظر مسئولان اجرایی گیلان است که اداره کل فنی و حرفه‌ای نیز بخشی از برنامه‌های خود را به این هدف اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان از آموزش دهیاران در سطح روستاهای استان خبر داد و عنوان کرد:‌ ارائه آموزش‌های کاربردی در روستاها با اولویت دهیاران در دستور کار اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان قرار گرفته تا ایجاد کارآفرینی روستایی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

عطایی‌پور به یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و افزود:‌ ارائه آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در سطح جامعه از اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است که دوره‌های کاربردی خود را بر اساس این هدف برنامه‌ریزی می‌کند.

وی تعداد مراکز دولتی و مؤسسات کارآموزی آزاد در گیلان را برشمرد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر 22 مرکز دولتی و 850 مؤسسه کارآموزی آزاد در سطح گیلان وجود دارد که بر مبنای رسالت اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به برگزاری آموزش‌های مهارتی اقدام می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان ورود به مقوله کارآفرینی را در گرو کسب آموزش‌های مرتبط دانست و بیان داشت:‌ افرادی که علاقمند برای ورود به حوزه کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای خرد هستند برای شروع فعالیت و عملی کردن ایده‌های خود به دانش‌های مهارتی نیازمند هستند.

عطایی‌پور با تأکید بر این نکته که آموزش‌های کارآفرینی سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح جهانی عرضه‌ می‌شود عنوان کرد:‌ در حال حاضر بسیاری از مربیان دوره در خارج کشور،‌ آخرین دستاوردهای حوزه ایجاد کسب و کارهای خرد را به مربیان درون سازمانی این مجموعه انتقال می‌دهند.

وی‌ با اشاره به این مطلب که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با مشارکت ادارات کل خود سعی در اشاعه فرهنگ کار و کارآفرینی دارد تصریح کرد:‌ سوق دادن توجه و نگاه جوانان به این حیطه و استفاده از فرصت‌های کارآفرینی موجود در هر استان از اهداف مهم این سازمان است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید