خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی سه کارآفرین به نمایندگی از سایرین ایراد سخن پرداختند که در این نشست کارآفرینان به درددل پرداختند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی سه کارآفرین به نمایندگی از سایر کارآفرینان به ایراد سخن پرداختند که در ادامه می‌آید.

رضا مقیمی اصل کارآفرین برتر در حوزه صنعت و مدیرعامل شرکت مهرورز اظهار کرد: مدام از من می‌پرسند که مشکل کارآفرینان چیست و من در جواب می‌گویم که فرد زنده همیشه مشکل دارد، وگرنه مرده که مشکل ندارد، باید تا زنده هستیم مشکل را برطرف کنیم.

وی با اشاره به شعری از گنجوی که گفته است، گرچه ز شراب عشق مستم/ عاشق‌تر از این کنم که هستم، گفت: شروع کار اول هوس بوده و سپس تبدیل به خواسته می‌شود، بعد عشق می‌شود و در این عشق راه نمایان می‌شود.

این کارآفرین برتر در حوزه صنعت با بیان اینکه هیچ‌وقت از عشق به کار خود دست برندارید و با عشق کار را ادامه دهید، افزود: مهم‌ترین نقش پررنگ در زندگی کارآفرینی بنده، مربوط به همسرم سپس نیروهای شرکت و حمایت مسؤولان است.

محمدی قدیم کارآفرین برتر حوزه خدمات نیز با بیان اینکه در مجمع جهانی خدمات، فناوری و ارتباطات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: شاغلان این حوزه از منظر نیاز به منابع آبی، زمین و ... مثل سایر حوزه‌ها احتیاج خاصی ندارند و بیشترین شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیروهای دانش‌بنیان و سرمایه انسانی است.

این کارآفرین برتر حوزه خدمات بیان کرد: 360 نفر در مقاطع کارشناسی به بالا در بخش خدمات فناوری و ارتباطات شرکت ما فعال هستند که جای افتخار است، تمام تلاش مضاعف خواهیم کرد تا به هدف خود برسیم.

وی ادامه داد: مجموعه «همگامان»، اولین اپراتور ارائه مرکز تماس را در تبریز و در صنعت سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اجرا کرده است.

محمدی قدیم با بیان اینکه اگر با دقت به اهداف خود در فناوری و اطلاعت برسیم، این فناوری توسعه خواهد یافت، توضیح داد: ما بخش عظیمی از تعهد وزیر جوان را نشانه گرفتیم تا از قِبَل خدمات نیابتی در تهران، برای 30 هزار نفر اشتعال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم به همت مسؤولان و نیروی جوان، زمینه احساس امنیت برای کارآفرینی در کشور فراهم شود، عنوان کرد: طبق آمار مجمع جهانی اقتصادی، کشورهایی که بهترین مرکز برای حضور کارآفرینان، شفافیت و زیرساخت دارند در کارآفرینی موفق هستند.

این کارآفرین برتر حوزه خدمات تبیین کرد: اگر کشور در حوزه درک قدرت، منزلت اجتماعی کارآفرینان و کارآفرینی نوپا توجه رسانه‌ای داشته باشد، قطعاً موفق می‌شود و زمینه نشاط فراهم خواهد شد.

محمدی قدیم در ادامه یادآور شد: خوشحالیم که شهرستان مرند در حوزه کارآفرینی به خوبی درخشیده است.

در ادامه کریم‌زاده هیبت مدیرعامل شرکت تکناز و کارآفرین برتر حوزه کشاورزی اظهار کرد: ابتدا کار را با 10 نفر شروع کردیم و در حال حاضر با تولید 50 محصول و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 300 نفر کار خود را ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: شرکت برای نوآوری در تولیدات محصولات شیرین، خرما را برای افرادی که نمی‌توانند از قند استفاده کنند، ایجاد کرده است.

 


رئیس کانون کارآفرین آذربایجان‌شرقی: کارآفرینان به 2 سکه تجلیل احتیاجی ندارند/ راه‌اندازی اولین مدرسه کسب و کار در تبریز

رئیس کانون کارآفرینی استان آذربایجان‌شرقی با تأکید به اینکه سیستم آموزشی کشور به گونه‌ای نیست که بتوان کارآفرین تربیت کرد، گفت: ۱۴۰ واحد تدریس، این ظرفیت کارآفرینی را ندارد و این انفعال در دانشگاه نیز موجود است و با دروس دانشگاهی نمی‌توان کاری کرد.

رضا ستاری در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: رسالت ما به عنوان کانون کارآفرینی استان آذربایجان‌شرقی، رسالتی سنگین بوده است.

وی با اشاره به عملکرد دو ساله کانون کارآفرینی استان توضیح داد: 12 نفر در کانون کارآفرینی به عنوان هیأت امنا هستند و ریاست این هیأت بر عهده استاندار آذربایجان‌شرقی است، سایر مسؤولان استانی به نوعی در این کانون عضو هستند.

رئیس کانون کارآفرینی استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهمیت کارآفرینی در جهان گفت: انقلاب سوم اطلاعاتی دنیا روی کارآفرینی است، به طوری که در حال حاضر کل جهان با این انقلاب روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی در کشور اسلامی مالزی متذکر شد: در این کشور وزارت کارآفرینی به عنوان نهاد جداگانه وجود دارد و در کشور ایران اما کانون‌های کارآفرینی شکل گرفته است.

ستاری خاطرنشان کرد: طراحی ساختار سازمانی، تدوین چشم‌انداز، راه‌اندازی وبسایت کانون کارآفرینی، افتتاح اولین مدرسه تخصصی کسب و کار و کارآفرینی با تدریس کارآفرینان از جمله اقدامات کانون در دو سال اخیر است.

وی با تأکید به اینکه سیستم آموزشی کشور به گونه‌ای نیست که بتوان کارآفرین تربیت کرد، گفت: 140 واحد تدریس، این ظرفیت کارآفرینی را ندارد و این انفعال در دانشگاه نیز موجود است و با دروس دانشگاهی نمی‌توان کاری کرد.

رئیس کانون کارآفرینی استان آذربایجان‌شرقی افزود: تماس مشاور با فرزندانمان و اعلام وقت خواب و درس خواندن فرزندانمان ما را به سمت کارآفرینی نمی‌برد.

این مسؤول بیان کرد: ما در این مدرسه سعی می‌کنیم به فرزندانمان یاد دهیم که وقتی پدر 50 تومان پول به ما داد، نباید آن را به سادگی از دست بدهیم، بلکه باید در کوتاه‌ترین زمان آن را به ارزش افزوده تبدیل کرد.

ستاری با تأکید به اینکه مدرسه‌ای که باز شود، در زندانی بسته می‌شود، تشریح کرد: ما وارد زندان شده‌ایم و بدون تعارف با افرادی با تحصیلات حتی دکترا و هیأت علمی دانشگاه آشنا شدیم که به علت مشکلات مالی و عدم آگاهی از مسائل اقتصادی گیر افتاده بودند که ما در زندان به 200 نفر خدمات آموزشی ارائه می‌دهیم.  

وی، ثبت تابلوهای ثبت ایده در دانشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این تابلو هر کسی ایده داشته باشد در آن تابلو نوشته و هر فردی آن ایده را تکمیل می‌کند و سپس با تکمیل نهایی به اجرا درمی‌آید.

رئیس کانون کارآفرینی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طرح شهر بچه‌های کارآفرینی در جهان اجرا شده، اما در ایران اجرا نشده است و سعی بر راه‌اندازی داریم، به طوری که کودک با این طرح آینده شغلی و علایق خود را انتخاب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حمایت بی‌دریغ از استارت‌آپ‌های جوان و بانک زمان از دیگر اقدامات کانون خواهد بود، تأکید کرد: کسب یکی از هفت کرسی دارای حق رأی در شورای مرکزی کانون، انتخاب کارآفرین برتر کشوری و منتخب استاد برتر دانشگاه تبریز از جمله اتفاق‌های مبارک بوده که خداوند نصیب بنده کرده است.

وی ادامه داد: همایش «جمعه‌های مثبت» با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، مجری برگزاری همایش کارآفرینی، گردشگری تبریز 2018 و برگزاری تورهای صنعتی، مشاوره رایگان، توسعه زیست بوم ملی در شهرستان‌های استان و ... از دیگر برنامه‌های کانون است.

ستاری مطرح کرد: کانون تفاهم‌نامه‌های زیادی داشته، اما به عقیده بنده می‌توان هزاران تفاهم‌نامه بست و وقتی روی کاغذ خواهند ماند، هیچ اثری نخواهد داشت، از این‌ رو ما به دنبال تفاهم‌نامه‌های موثر هستیم.

وی یادآور شد: کارآفرینان زیادی در استان وجود داشتند که به علت فشار دستگاه‌های دولتی به کانون پناه آورده بودند و یاس و ناامیدی به آنها تزریق شده بود.

رئیس کانون کارآفرینی استان آذربایجان‌شرقی، بهر‌مندی از آموزش‌های رایگان همچنین حل اختلافات با دستگاه‌های دولتی را از ویژگی عضویت در کانون کارآفرینان هستند، گفت: کارآفرینان به دو سکه نیاز ندارند، بلکه نیاز دارند تا در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... سهیم باشند.

وی متذکر شد: کارآفرینی و ارزش‌آفرینی سبک زندگی عاشقانه است؛ پس باید این عشق و همت مسؤولان ما را هدایت کند، چراکه معادلات کارآفرینی تغییر یافته و اگر توجه نکنیم بازار را از دست خواهیم داد.

رئیس کانون کارآفرینان استان متذکر شد: رتبه کارآفرینی کشور  72 از بین 137 کشور دنیا بود و اصلاً این رتبه در شأن کشور ایران نیست.

 


4 هزار کارآفرین در آذربایجان شرقی وجود دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 4 هزار کارآفرین محلی در این استان وجود دارد، گفت: همچنین 150 کارآفرین ملی نیز در این خطه مشغول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، میراحد حسینی در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کارآفرینان در همه بخش‌ها حضوری فعال داشته و در لحظات سخت به داد کشور رسیده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم بیشترین رشد کشور و استان در امر تقویت کارآفرینی باشد.
وی با اشاره به اینکه برای برپایی این جشنواره از سه ماه پیش اقدام کرده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند، گفت: با شاخص‌های ارائه شده از سوی هیات داوران و مسائلی از قبیل محیط زیست، ۷۵ نفر منتخب وجود داشت که از بین آنها ۱۴ کارآفرین نمونه استان برای این جشنواره انتخاب شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمام کارفرمایان و صاحبان تولید کارآفرین بوده ولی طبق چارچوب‌های تعیین شده فقط ۱۴ نفر انتخاب شدند.
حسینی با اشاره به تعداد کارآفرینان انتخاب شده گفت: ۳۶ نفر در بخش کشاورزی، ۳۶ نفر خدمات، ۳۶ نفر نیز در بخش صنعت تعیین شده بودند که از بین آنها ۵ کارآفرین ملی انتخاب شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید