خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ۴۸ درصد کاربران اینترنت کشور را بانوان تشکیل می دهند، گفت: بیش از ۲۳ درصد توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایلی خانم هستند و این آمار روز‌به روز‌بیشتر می شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان با اشاره به وضعیت دسترسی زنان به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: هم اکنون مطابق آمارها در ایران بیش از ۴۵ درصد از زنان از تلفن همراه همراه استفاده می کنند و ۴۸ درصد از کاربران اینترنت را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه در ایران بیش از ۲۳ درصد توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل محور از بانوان هستند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود، افزود: کمتر تحول مهمی را بتوان یافت که بانوان نقش محوری در آن نداشته باشند چرا آنها با ویژگی های خاص خود راهگشای برخی از مسایل پیش روی بشریت محسوب می شوند.

آذری جهرمی با اعلام اینکه طیف وسیعی از هنرمندان، ورزشکاران و دانشمندان را بانوان تشکیل می دهند، اظهار کرد: بر همین اساس نمی توان نقش زنان را که ۵۰ درصد از جامعه جهانی را تشکیل می دهند نادیده گرفت.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به برنامه های رییس جمهوری برای صعود بانوان در مسیر مدیریت، تصریح کرد: در وزارت ارتباطات بیش از ۱۰  نفر از بانوان به عنوان مدیران ارشد برگزیده شده اند و ثابت کرده اند که می توانند الگوی مدیریت خلاق باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر عدالت جنسیتی برای همه انسان ها، خاطرنشان کرد: تقسیم بندی زن و مرد در دنیای کنونی معنی ندارد  و مسوولیت همگانی ماست که با برنامه ریزی صحیح در این راه تلاش و ممارست کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت فناوری اطلاعات برای تبدیل شدن هر شخص به یک رسانه گفت: بانوان در بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته نیازمند آموزش هستند و مشارکت عمومی آنها در روند اطلاع رسانی می تواند از بروز آسیب‌های بیشتر جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه حضور بانوان یک فرصت است و نه تهدید، افزود: باید توانمندسازی بانوان به عنوان یک راهبرد در نظر گرفته شود ضمن اینکه مساله بانوان جدا از مساله خانواده نیست.

آذری جهرمی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته مطابق اسناد بالادستی و تدوین لوایح قانونی برای حمایت‌های مادی و معنوی از توانمندسازی، اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از روستاهای سراسر کشور تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته‌اند و در پی آن طرح های گسترده کارآفرینی همچون طرح نوآفرین و طرح تکاپو‌ و همچنین ایجاد مراکز توانمندسازی در دست اقدام قرار دارد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید