خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 آخوندی در صحن علنی مجلس:

 اجازه نمی دهم پروژه‌های مسکن مهرمتوقف شود

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد مسکن مهر گفت تاکنون ۴۴هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر پرداخت شده که ۱۰درصد در دولت یازدهم و ۹۰درصد در دولت قبل بوده است.آخوندی در ادامه تصریح کرد: من در این مدت کوتاه تمام این واحدها را با سرعت بسیار زیادی اجرا کردم و به هیچ وجه برای اجرای طرح‌های زیربنایی، مدرسه، درمانگاه و خدمت بهداشت و درمان به یک ریال پول مردم متوسل نشدم و سعی کردم پول‌هایی را که از مردم در این پروژه‌ها هزینه شده به مردم بازگردانم. من غیرممکن است که اجازه دهم این پروژه‌ها متوقف شود.وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: من به‌خاطر تعهدی که به رهبر معظم انقلاب داده‌ام تمام این واحدها را حتی با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌کنم و اجازه نمی‌دهیم به هیچ وجه یک سر سوزن به مردم فشار وارد شود.

به گزارش  تسنیم، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی  با حضور در صحن علنی مجلس به سؤال ملی حمید رسایی، علی اصغر زارعی، مهدی کوچک‌زاده و روح‌الله حسینیان نمایندگان تهران در خانه ملت پاسخ داد.وی در توضیح این سؤال که درمورد علت بی‌توجهی و عدم پیشرفت طرح‌های مسکن مهر در کشور بود، اظهار داشت: بحث مسکن مهر 7میلیون نفر را در کشور درگیر کرده و بنده خود را مکلف می‌دانم که اقدامات لازم را برای این شهروندان فراهم کنم و حتی برای این موضوع فردی را به‌عنوان قائم مقام خود انتخاب کرده‌ام.وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سال 87 سال مهمی در اقتصاد ایران است و از این جهت تورم در بخش مسکن رقمی حدود 60 درصد بود و همچنین دولت به بحث هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر ورود پیدا کرد که هرکدام ازاین موضوعات می‌تواند تمام اقتصاد کشور را درگیر کند. آخوندی افزود: بنده در حالی وزارت راه و شهرسازی را تحویل گرفتم که در آن دوران بحث توقف اهدای تسهیلات به مسکن مهر و توقف اهدای تسهیلات از صندوق توسعه ملی مطرح بود، یعنی این تصمیم مجلس محترم در سال 91 و در جریان بررسی بودجه سال 92 اتخاذ شد، لذا این موضوعات ربطی به دولت ما ندارد. همچنین در بودجه 92 با تصویب مجلس اعطای هرگونه خط اعتباری به بانک‌ها متوقف شد، لذا وقتی که در دولت مسئولیت گرفتم با حجم انبوهی از تعهدات و گرفتاری در زمینه تأمین مالی مسکن مهر مواجه بودیم.وی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان می‌دهد که مسکن مهر نه تنها دراین دوره متوقف نشده، بلکه سرعت پیشرفت آن افزایش داشته است، تصریح کرد: در مجموع 2میلیون و 300هزار واحد مسکن مهر در کشور داریم که پیشرفت آنها تا پایان سال 94، 90 درصد خواهد بود. همچنین در مورد تحویل واحدها باید بگویم که یک‌میلیون و 180هزار واحد مسکن مهر تحویل شده است که 42 درصد این تحویل‌ها در یک و نیم سال دولت یازدهم بوده و 58 درصد مربوط به دولت قبل. لذا پیشرفت کاری ما در این زمینه بالا بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون 44هزار میلیارد تومان به بحث مسکن مهر تسهیلات داده شده که 10 درصد این تسهیلات در دوره ما و 90 درصد مربوط به دوره قبل بوده است، لذا ما باید از طریق آورده متقاضیان بحث مسکن مهر را ادامه بدهیم چرا که انبوهی از تسهیلات در دوره قبل توزیع شده است.آخوندی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاکنون یک‌میلیون و 44هزار واحد فروش اقساطی داشته‌ایم که 43 درصد آن در این یک و نیم سال بوده است، لذا چگونه بحث توقف در مسکن مهر مطرح می‌شود؟ البته همه می‌دانید که این واحدهای مسکن مهر باید سند داشته باشند تا دارندگان بتوانند مبادله انجام دهند، لذا 49 درصد از صدور اسناد برای این واحدها در این دوره بوده است.وی در پایان بخش اول سخنان خود گفت: در دولت یازدهم یک و نیم میلیون واحد مسکن مهر را به اتمام رساندیم و این در حالیست که از مجموع واحدهای مسکن مهر در کشور 200هزار واحد فاقد متقاضی است.وزیر راه و شهرسازی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به افتتاح 480هزار واحد مسکن مهر، گفت: سایر واحدها نیز به مرحله نازک‌کاری رسیده است و دیگر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نداشته و در اختیار وزارتخانه دیگری است. بنابراین پیشرفت واقعی مسکن مهر یک‌میلیون و 800هزار واحد است و در حال جمع کردن سفره آن هستیم."در ارتباط با تسهیلات زیربنایی 5هزار و 600 میلیارد تومان باید هزینه شود. برای خدمات روبنایی پروژه مسکن مهر حداقل حدود 8هزار میلیارد تومان باید هزینه شود و این در حالی است که یک ریال در بودجه‌های کشور وجود خارجی ندارد. همچنین تمام تأسیسات زیربنایی پروژه مسکن مهر با آورده مردم برای مسکن مهر انجام شده است، و این به‌دنبال دستور مدیرعامل شرکت پردیس انجام شده و اجازه داده نشد در مسکن مهر هزینه شود".وی با اشاره به فروش بخشی از مسکن مهر به‌صورت اقساط، خاطرنشان کرد: فروش اقساطی یعنی اینکه پروژه تمام شده و به مردم سند واگذار شده و در این دوره یک سال و نیم برابر تمام پنج و نیم سال قبل از آن کار انجام شده، 50درصد فروش اقساط فقط در دوره همین یک و نیم سال انجام شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید