خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ عرصه مناسبی برای رقابت و معرفی بهترین استارتاپ ها در رویداد است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک(الکامپ24) 6 تا 9 مرداد به همت سازمان نظام صنفی رایانه ای در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست و نزدیک به 400 استارتاپ در غرفه های 8، 9، 10، 11 و 5 در بخشی به نام الکام استارز و استارتاپ استارز (startup stars) دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.
استارتاپ ها کسب و کارهای نوپا هستند که تکرارپذیر در بازارهای مختلف و مقیاس پذیر برای مخاطب هدف باشند‌ و کارآفرینی در میان نسل جوان و تحصیلکرده را تسهیل می کنند.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کمیته اجرایی با فراخوانی در پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه الکامپ زمینه رقابت استارتاپ های علاقمند را در رویداد الکام پیچ (pitch) فراهم آورده است‌.
به گفته فرید خواهشی از ستاد اجرایی نمایشگاه، نمایندگان استارتاپ های مایل به حضور در این رویداد علمی باید در 3 دقیقه استارتاپ خود و روند فعالیت شان را توضیح دهند و 3 دقیقه نیز وقت دارند به سوالات 10 داور حاضر پاسخ دهند.
این رویداد از روز اول نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر در فرصتی حدودا سه ساعته در انتهای غرفه 9 برگزار شده و در مجموع 78 تیم استارتاپی در آن به ارائه دستاوردهای خود می پردازند.
برندگان بر اساس امتیازات داوران که خود نیز از کارآفرینان و چهره های مطرح و دانشگاهی هستند، از جوایز نقدی، کمک هزینه شرکت در نمایشگاه ها و عنوان شرکت خلاق بهره مند خواهند شد.

 الکام استارز بزرگترین گردهمایی استارتاپ های کشور
مسوول بخش الکام استارز نمایشگاه الکامپ نیز در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا اظهار داشت: استارتاپ ها یکی از موتورهای اصلی و قلب تپنده الکامپ و حتی موتورهای اصلی بازار فناوری ایران هستند؛ این رویداد نیز از لحاظ وسعت، بزرگ ترین گردهمایی استارتاپ ها در ایران به حساب می آید.
آرش برهمند افزود: امسال چهارمین دوره حضور شرکت های استارتاپی در نمایشگاه الکامپ است و جوانان خلاق ایرانی با حضور در این رویداد بزرگ فناورانه، دستاوردهای خود را در معرض نمایش می گذارند.
وی اظهار داشت: سعی شده الکامپ امسال به یک زیرساخت مناسب برای تعامل بیشتر بین بخش های مختلف تبدیل و بوم زیست استارتاپ ها کشور شود.
مسول الکام استارز افزود: هرچند در حال حاضر در برخی از زمینه ها، وضعیت مطلوبی برای کسب و کارها نیست، اما همچنان این بخش از نمایشگاه پرشور و با هیجان در حال برگزاری است.
برهمند الکام پیچ را یکی از برنامه های اصلی الکام استارز اعلام کرد و گفت: حدود 80 استارتاپ به مدت چهار روز برگزاری نمایشگاه، فعالیت های خود را ارائه داده و دستاوردهای خود را در معرض داوری قرار می دهند.
وی، الکام تاکز به عنوان تربیون آزاد برای بیان برنامه ها، نظرات و انتقادات استارتاپ ها و شتاب دهنده را از دیگر بخش های الکام استارز اعلام کرد و گفت: در الکام استارز، استارتاپ ها مشاوره کسب و کار دریافت می کنند.

 تعداد شرکت های استارتاپی در الکامپ 24 به 420 شرکت رسید
برهمند به افزایش چشمگیر تعداد و فضای فیزیکی شرکت های استارتاپی حاضر در نمایشگاه الکامپ 24 اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال 420 شرکت استارتاپی حضور دارند که در پنج سالن این نمایشگاه جانمایی شدند.
وی با اشاره به اینکه الکام استارز امسال دوره چهارم را سپری می کند و یکی از زیرمجموعه های نمایشگاه الکامپ است، افزود: الکام استارز چهار سال پیش به منظور معرفی ایده های نوآورانه و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با این ایده ها در این حوزه آغاز به کار کرد تا فضایی حمایتی مناسبی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فراهم شود.
مسئول الکام استارز ادامه داد که در سال اول 60 استارتاپ در این نمایشگاه شرکت کرده بودند در سال دوم این تعداد به 120 استارتاپ رسید، در سال سوم با افزایش چشمگیر شاهد حضور 360 شرکت استارتاپ بودیم که امسال این تعداد به 420 شرکت رسیده است.

 10 درصد استارتاپ های امسال در الکامپ چهار سال پیش هم حضور داشتند
وی اظهار داشت: 10 درصد استارتاپ هایی که امسال در الکامپ شرکت کردند، در الکامپ های چهار سال پیش هم حضور داشتند و این مجموعه ها در طول این مدت دوام آورند و در چهارمین دوره الکام استارز هم شرکت کردند.
برهمند افزود: حضور آنها نشان دهنده تداوم کار این تعداد از شرکت های استارتاپی است. تداوم فعالیت 10 درصد استارتاپ ها در این حوزه پرریسک، قابل توجه است.
وی اظهار داشت: 40 درصد استارتاپ هایی که امسال حضور دارند، سال پیش هم در این رویداد شرکت کرده بودند، اما امسال در فضای بزرگ تری شرکت کردند. این تعداد در سال قبل یک میز ساده داشتند و امسال از 12 متر مربع به بالاتر فضا را به خود اختصاص دادند.
مسئول الکام استارز بیان داشت: این استارتاپ ها در سخت ترین شرایط کشور مشغول فعالیت هستند که این موضوع نشان دهنده ایده مناسب و اراده قوی آنان در این مسیر است .
وی ادامه داد: زمانی که الکام استارز راه اندازی شد، عده ای به عنوان بخش لوکس و انتزاعی نمایشگاه به آن نگاه می کردند، اما ظرف این چهار سال در عمل مشاهده کردیم که علاوه بر اینکه این بخش لوکس نبوده، بلکه بخشی از نیازهای اساسی مردم را پاسخ داده اند.
به گفته برهمند، علاوه بر تبادل پول از طریق الکرونیک و یا جابجایی درون شهری مردم، شاهد فعالیت در زمینه هایی مانند تهیه غذا و تامین خدمات منزل و خشکشویی و نانوایی آنلاین، شستشوی خودرو با فناوری نانو هستیم که از دیگر خدمات قابل ارائه از سوی این مجموعه ها است.
وی افزود: این شرکت ها در تامین نیازهای روزمره شهروندان نقش موثر دارند و استارتاپ دیگر یک مفهوم فناورانه صرف نیست زیرا این مجموعه ها در حال برطرف کردن نیازهای مردم هستند.

استارتاپ های ایرانی و توانایی ورود به بازارهای جهانی
وی افزود: برخی از استارتاپ های ایرانی، توانایی ورود به بازارهای جهانی را دارند و باید زمینه حضور آنان فراهم شود تا با توانمندی لازم وارد این عرصه شوند.
برهمند اظهار داشت: بدون شک برخی سدهای بین المللی به ناحق در برابر جوانان ایرانی قرار دارد که تحریم از جمله آنها است و هدف ایجاد مانع برای حضور این جوانان در عرصه جهانی است.
وی بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم از سوی دولت در زمینه حضور موثر این شرکت ها تاکید کرد و گفت: تدابیری از جمله حذف بیمه و مالیات یا برداشتن قوانین، مقررات و ضوابط دست و پاگیر باید اتخاذ شود تا شرکت های استارتاپی با توانمندی بیشتر وارد بازارهای های خارجی شوند.
برهمند ادامه داد: برآورد کارشناسان این حوزه این است که بدنه وزارت ارتباطات به شدت در این زمینه نوگرا بوده و در سال ها اخیر فعالیت های خوبی در این زمینه انجام داده ولی همراه شدن سایر بخش های دولت هم خیلی مهم است که این کار باید انجام گیرد.
مسئول الکام استارز اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه هایی مانند الکامپ کمک کند تا بقیه بدنه دولت هم همراه این شرکت ها شده و زمینه را برای فعالیت بهتر شرکت های استارتاپی فراهم آورند.
نمایشگاه الکامپ رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و رایانه است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان شده و فرصتی بی بدیل برای تبادل نظر و مذاکره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید