خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: روستاهای استان باتوجه به ظرفیت های مختلف بهترین فرصت برای کارآفرینی، درآمدزایی و ایجاد شغل بوده و باید با اجرای طرح های اشتغالزا زمینه بازگشت جوانان مهاجرت کرده از این مناطق را فراهم کنیم.

به گزارش کارآفرین ناب، کلثوم غفاری در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: وامنان و عطاآباد دو نمونه موفق همت جوانان برای رونق کسب و کار در روستا و بی نیازی از مهاجرت های بی دلیل به شهرها بوده که توانستند به الگویی مناسب برای روستاهای گلستان تبدیل شوند.
در روستای وامنان عده زیادی از اهالی در تولید زعفران و در عطاآباد جوانان بسیاری در زمینه تولید لوازم چوبی منزل و مبل مشغول فعالیت و کسب و کار ستند.
وی اضافه کرد: دولت تسهیلات کم بهره را برای رشد و توسعه چرخ های اقتصاد روستایی اختصاص داده تا طرح های اشتغالزا و درآمد آفرین بدون کمترین وقفه و تعلل اجرا و زمینه ماندگاری بیشتر در روستاها همراه با کسب درآمدهای کافی فراهم شود.
غفاری بر یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای از سوی جوانان روستایی تاکید کرد و گفت: فراگیری یک مهارت بخشی از مسیر اشتغال جوانان بوده که زمینه آن با آموزش های مستمر سازمان فنی و حرفه ای فراهم شده است.
وی ادامه داد: روستاها با خالی شدن جوانان و نیروهای تولید کننده به مراکز مصرف تبدیل شدند که لازم است سهم این مناطق در تولید با راه اندازی کارگاه ها و صنایع کوچک بار دیگر افزایش یابد.
مدیر کل امور بانوان گلستان به اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در روستاها اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف برگزاری دوره های تاب آوری افزایش توانمندی و تاب آوری زنان در مقابل مشکلات، ناامید نشدن و حفظ روحیه نشاط و شادابی است.
به گفته وی، طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در 12 منطقه در معرض آسیب استان طی سال جاری اجرا می شود.
گفتنی است پارسال طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در 20 منطقه آسیب پذیر گلستان اجرا شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید