خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه طرح جدید دولت تثبیت شغل در زمان تحریم است گفت: در راستای این طرح، بخشی از دستمزد از منابع بیمه بیکاری و بخشی دیگر از سوی کارفرما پرداخت می شود.

به گزارش کارآفرین ناب، عیسی منصوری، معاون اشتغال وزارت کار در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم،درباره کارنامه شغلی نیروی کار گفت: قصد داریم به صورت سیستمی و با اتصال به همه دستگاه ها در فاز اول به ازای هر عضو از جمعیت فعال کشور  و به ازای هر کد ملی یک شناسنامه شغلی داشته باشیم که آیا فرد بیکار است یا شاغل، که اگر فرد شاغل است در کدام حوزه های مختلف مشغول به کار است؟ در فاز دوم برای کل جمعیت در سن کار این شناسنامه شغلی در دستور کار است. سامانه اشتغال ایرانیان به ازای جمعیت فعال ایران در کشور راه اندازی می شد و در گام اول بیش از 18 میلیون ایرانی در این سامانه ثبت نام شدند.

 وی  ادامه داد: قصد داریم این شناسنامه شغلی را برای جمعیت در سن کار داشته باشیم. مقرر شد ضمن هماهنگی و تعامل با نهادها و دستگاه‌های مختلف به ازای هر فرد ایرانی شناسنامه شغلی صادر شود تا به میزان آمار اشتغال و مسائل مربوط به آن کمک کند.این اقدام به برنامه ریزی در حوزه اشتغال کمک می کند.

منصوری در ادامه درباره طرح جدید دولت برای تثبیت شغل در زمان تحریم گفت: این طرح استفاده از منابع بیمه بیکاری برای تثبیت و ایجاد شغل است. از این منابع برای واحدهای در معرض بحران استفاده می کنیم چرا که اگر اشتغال این صنایع ریزش کند هزینه برگرداندن شغل بسیار بالا است.

معاون اشتغال وزیر کار گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریم هستیم پیش بینی کرده ایم که در چه زمانی و کدام صنایع احتمال خطر برایشان وجود دارد. به همین دلیل با روش هایی محاسبه کردیم  و برای صنایع مختلف برنامه داریم.


پرداخت بیمه بیکاری داخل کارگاه/صدور شناسنامه شغلی و رفاهی ایرانیان
 منصوری با بیان اینکه در دوران رکود صنایع کارخانه ای بزرگ و خودرو و لوازم خانگی دچار افول می شود گفت: از آنجایی که این صنایع در زمان رکود دچار بحران هستند ایجاد اشتغال مناسب نیست، به همین دلیل از منابع بیمه بیکاری برای تثبیت شغل و جلوگیری از ریزش نیروی کار اقدام می کنیم. چرا که اگر اشتغال در این بخش ها از بین برود، هزینه ایجاد مجدد آنها بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید به بخش خدمات توجه شود گفت: در راستای این طرح قرار است بخشی از دستمزد « فرد در معرض بیکاری» از محل منابع بیمه بیکاری و بخشی دیگر از آن توسط کارفرما تأمین شود تا کشور از بحران خارج شود. رشته هایی مانند خدمات مولد از جمله گردشگری و فناوری اطلاعات می توانند منبع ایجاد اشتغال باشند که در این دوره باید حمایت شوند. این طرح تجربه شده در کشور آلمان هنگام بحران اروپا است. در شرایط بحران برخی از رسته فعالیت ها مانند صنعت پوشاک، صنعت پایین دستی پتروشیمی، مبلمان، کفش و پوشاک، فناوری اطلاعات و گردشگری مشروط به رفع اشکالات می توانند رشد کنند.

 برخی دیگر از رشته ها از جمله  زعفران و فرش به دلیل اینکه از محصولات انحصاری هستند، تحت تأثیر تحریم های جدید دچار تغییر و تحول جدی نمی شوند، البته شاید هزینه مبادلات تجاری آنها تغییر کند اما بازارهای خود را دارند.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید