خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر روز 29 مرداد سالجاری در استان یزد برگزار می‌شود؛ در این جشنواره 6 هزار و 158 نفر ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که ۱۰ نفر از آنها به عنوان کارآفرینان این دوره معرفی خواهند شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی کشور بوده و ماهیت فرا دستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی توجه به آن را توسط تمامی دستگاهها ضروری می‌سازد.

 وی افزود : بر همین اساس  یکی از برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف آن ، "انجام فعالیتهای بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی" است. بدین منظور هرساله این وزارتخانه با هدف شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه خصوصا جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر می نماید.
 
وی افزود :  یقینا " برگزاری این جشنواره می تواند زمینه‌های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم کند.علاوه بر این جشنواره مذکور میعادگاهی برای گرد هم آوردن کارآفرینان است که تجارب موفق خود را با جامعه درمیان بگذارند و تببین گر راهی برای نسل جوان و نوپا باشند.
 
دکتر منصوری افزود : از سال 1385 تاکنون12 جشنواره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و کارآفرینان برتر در سطوح ملی و استانی شناسایی و معرفی شده اند .
 وی گفت: در طی برگزاری این جشنواره‌ها که بر اساس شاخصهای طراحی شده شناسایی کارآفرینان صورت پذیرفته و بالغ بر 3000 نفر از کارآفرینان برتر در استانها و  130 کارآفرین برتر ملی در بخشهای مختلف اقتصادی (صنعت، کشاورزی و خدمات) انتخاب و معرفی شده‌اند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال به اهداف برگزاری جشنواره  نیز اشاره کرد و گفت :  ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری،  شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و انتخاب برترین آنها و معرفی به عنوان الگو به آحاد جامعه خصوصا جوانان  ،ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه های مختلف اقتصادی در بخش صنعت،کشاورزی و خدمات، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب و کار، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از جمله مهمترین اهداف این جشنواره است.
وی تصریح کرد : تشویق حامیان کارآفرینی به مشارکت و سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه های کارآفرینی و به خصوص تعامل جدی ، با کارآفرینان و نوآوران حاضر در جشنواره ، حمایت معنوی از کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار جدید، رشد اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در جوانان ،  تقویت نقش کارآفرینان در نظام تصمیم سازی کشور از دیگر اهداف برگزاری جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر است .
منصوری به فرآیندهای اجرای جشنواره  هم پرداخت و گفت :  تشکیل شورای سیاستگذاری ملی به منظور تعیین چارچوب ها و تعیین و تصویب خط مشی ها و رویه های کاری (نظامنامه) و برنامه زمان بندی جشنواره ، تشکیل کارگروه علمی (ملی) به منظور تعیین و تائید محتوای پرسشنامه انتخاب کارآفرینان برتر و تعیین ویژگی ها و شرایط داوران جشنواره ،  تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره استانی به ریاست استاندار و یا یکی از معاونین ایشان و با حضور اساتید، متخصصان و کارشناسان حوزه کارآفرینی ،  تشکیل کارگروه های اجرایی و اطلاع¬رسانی استانی و  فراخوان جشنواره توسط دبیرخانه های استانی از مهمترین فرآیندهای اجرای این دوره از  جشنواره است .
 
وی افزود : ثبت نام کارآفرینان از شهریور ماه 1396 در سامانه کارآفرینان برتر( WWW.karafarinanebartar.ir) آغاز و تا نیمه مهر ماه 96  ادامه داشت . تعداد کل ثبت نام شدگان در 31 استان 6 هزار و 158  نفر است که از این تعداد 4 هزار و 954  نفر مرد و 1 هزار و 204 نفر زن بوده اند.
 
 وی گفت : از این تعداد استان اردبیل با 711  نفر بیشترین و استان کهگیلویه و بویراحمد با 21 نفر کمترین میزان ثبت نام را داشته است.
 منصوری افزود : از تعداد 6 هزار و 158  نفر ثبت نام شده در سامانه جشنواره 1 هزار و 203  نفر در بخش کشاورزی 2 هزار و 545  نفر در بخش صنعت و 2 هزار و 410  نفر در بخش خدمات بوده اند.
 وی گفت :  همچنین از مجموع ثبت نام کنندگان در جشنواره دوازدهم 1 هزار و 278 نفر زیردیپلم، 1 هزار و 314   نفر دیپلم، 530 نفر فوق دیپلم، 2 هزار و 79   نفر لیسانس، 709 نفر فوق لیسانس و  248  نفر دکتری بوده‌اند.
وی در ادامه  گفت :  میزان اشتغال ایجاد شده توسط ثبت نام گنندگان در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر که به مرحله داوری راه یافته اند نیز 57 هزار و 864 نفر  بود که شامل 49 هزار و 695  مرد و 8 هزار و 169  زن بوده است.
منصوری افزود : بعد از بازدید میدانی از طرح های کارآفرینان منتخب توسط داوران ملی، و جمع بندی نتایج داوریها در شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره،  تعداد 10 کارآفرین  بعنوان کارآفرین  برتر ملی سال 1396 معرفی  می شوند، که شامل 5 طرح در بخش صنعت 3 طرح در بخش کشاورزی و 1 طرح در بخش خدمات و یک بانوی کارآفرین است.
گفتنی است دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر روز 29 مرداد سال‌جاری در استان یزد برگزار خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید