خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: برای اجرای طرح «روستای بدون بیکار» 60 طرح در 9 روستای استان پذیرش شده است که تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در اختیار این روستاها قرار می گیرد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا،  محمد زنگنه در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: از این تعداد چهار طرح در شهرستان قاین و متولی آن موسسه خیریه امام علی (ع) است که تسهیلات در اختیار متقاضیان طرح قرار می گیرد.
وی گفت: همچنین طرح روستای بدون بیکار در چهار روستای دهسلم نهبندان، خور خوسف، چنشت سربیشه و ازمیغان طبس به زودی آغاز می شود.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی اظهار داشت: سقف اعتباری که برای هر روستا در این طرح در نظر گرفته شده تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه است که به نمایندگی روستا در اختیار تعدادی از اعضای صندوق خرد محلی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: اکنون طرح «هر روستا یک محصول» در روستای روم قاین و طرح «روستای بدون بیکار» در روستای محمدآباد پسکوه قاین اجرا شده است.
زنگنه افزود: تقاضا داریم دستگاه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای معرفی افراد متقاضی در روستاها ما را یاری کنند.
وی گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سه مرحله به مبلغ 26 میلیارد و 695 میلیون تومان به استان ابلاغ شد.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع تاکنون 405 طرح به مبلغ 43 میلیارد و 500 میلیون تومان به صندوق معرفی و از این میزان 74 طرح به مبلغ 13 میلیارد تومان برگشت داده شده است.
وی اظهار داشت: همچنین 114 طرح به مبلغ 10 میلیارد و 600 میلیون تومان مصوب و انعقاد قرارداد شده است.
زنگنه با بیان اینکه تاکنون 40 درصد اعتبار اشتغال پایدار روستایی مصوب و قرارداد بسته شده است اضافه کرد: از این تعداد 91 طرح به مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون تومان معادل 26 درصد اعتبار پرداخت شده است.
وی یادآور شد: طرح هایی که به صندوق کارآفرینی امید ارسال شده، جزو طرح ها خرد است لذا میزان تسهیلات پرداختی کم به نظر می رسد.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: سه برنامه برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مدنظر است همچنین در هفته گذشته 100 طرح گل نرگس و 100 طرح عشایری و مرزی به صندوق معرفی شده است که با پرداخت این تسهیلات به درصد مدنظر خواهیم رسید.
وی گفت: با پرداخت 91 طرح اشتغالزایی زمینه اشتغال 185 نفر در استان فراهم شد که 105 نفر در سامانه رصد ثبت شده است.
زنگنه در ارتباط با صندوق های خرد محلی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم جوامع روستایی را توانمند کرده و پس اندازهای کوچک و خرد روستاییان به ویژه بانوان را ساماندهی کنیم با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی نسبت به راه اندازی صندوق اقدام می شود.
وی افزود: در حال حاضر 179 صندوق خرد محلی در استان راه اندازی شده که از 10 تا 30 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار هر صندوق قرار گرفته است.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: از هفته گذشته نیز 44 صندوق خرد محلی در سامانه کارا ثبت شده که با کمک دستگاه اجرایی بتوانیم 40 میلیون تومان تسهیلات چهار و 6 درصد بدون اخذ ضمانت در اختیار صندوق قرار دهیم.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید