خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همایش تخصصی «تربیت کودکان کارآفرین از طریق قصه گویی» با همکاری اتاق بازرگانی فارس و دانشگاه شیراز برگزار شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، در این همایش که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس کودکی را اولین و مهم ترین دوره زندگی انسان عنوان کرد که برای اولین بار با محیط زندگی ارتباط اجتماعی برقرار می کند و دورانی سرنوشت ساز برای او خواهد بود؛ چرا که بنیان های دانش، مهارت و نگرش از دوران کودکی شکل می گیرد و اهمیت و ضرورت آن برای تمام دست اندرکاران تعلیم و تربیت پذیرفته شده است.

زهرا افتخاری به ضرورت تحول و نوآوری آموزشی از سال های کودکی اشاره داشت و اهمیت برنامه ریزی و مؤلفه های تأثیرگذار با شرایط و امکانات موجود را مطرح کرد.

وی به استفاده از الگوهای آموزشی کارآفرینی مناسب کودکان تأکید کرد که ضمن ایجاد جاذبه برای آنها، به طور مستقل و غیر مستقیم تأثیر مثبتی در آینده آموزشی آنان خواهد داشت.

افتخاری با توجه به این نکته که در سال های کودکی مفاهیم و مؤلفه ها از راه بازی آموزش داده می شوند؛ به فرایند تجربه به طور طبیعی اشاره و یادگیری در این دوره را عامل موفقیت در دوره های بعد عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت کارآفرینی در رشد و توسعه اقتصادی کشورهای مختلف و در نظام آموزش و پرورش افزود: این مسئله یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و تلاش در این عرصه اتفاقات خوبی را در آینده برای مخاطب رقم می زند.

مدیر کل کانون فارس ادامه داد: تلاش های جدید در زمینه توسعه آموزش کارآفرینی در کودک شروع شده و اقداماتی صورت گرفته است؛ در جامعه امروز این میزان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی معضلی چالشی است که جامعه ما با آن درگیر است و یکی از عواملی که می تواند چهره اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور را تغییر دهد بهره مندی از روحیه کارآفرینی و در نهایت انسان کارآفرین است.

افتخاری قصه گویی را یکی از روش های تربیت کودک خلاق و کارآفرین دانست که نقش به سزایی در شکوفایی خلاقیت در کودکان دارد و موجب تقویت رشد زبان، قدرت بیان عاطفه، اندیشه، تقویت و ایجاد علاقه به مطالعه و جستجوگری می شود.

مدیر کل کانون فارس تقویت احساس خودکارآمدی و شایستگی اجتماعی در کودکان، تقویت حس استقلال و توفیق طلبی، تقویت مهارت برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان، تقویت توان  همکاری، پذیرش مسئولیت، ایجاد نگرش خلاق، تقویت حس کنجکاوی و پرسشگری را از دیگر تأثیرات قصه گویی برشمرد.

گفتنی است، همایش تخصصی تربیت کودکان کارآفرین از طریق قصه گویی با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مربیان، معلمان، مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی، اولیای تربیتی و علاقه مندان، در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید