خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گیلان گفت: کلینیک اشتغال و کارآفرینی جهت ارائه مشاوره‌های شغلی به فارغ التحصیلان در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم ، عباس صادقی در آیین نکوداشت تقدیر از خبرنگاران با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: ایام ثبت نام در دانشگاه علمی و کاربردی از 22 مرداد ماه آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های مختلفی در سطح کشور وجود دارد که دانشگاه جامع علمی و کاربردی یکی از آنها محسوب می‌شود گفت: تمرکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیشتر برحوزه آموزش‌های مهارتی و کاربردی است.

صادقی با بیان اینکه در منشور دانشگاه جامع تاکید شده است تا سهم آموزش‌های نظری حداکثر 30 درصد کل آموزش‌های دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی باشد افزود: عملکرد این دانشگاه به نوعی مقابله با فضای مدرک‌گرایی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه مدرک‌گرایی مشکلی را در حوزه اشتغال جامعه برطرف نکرده است خاطرنشان کرد: سهم بیکاران تحصیلکرده از مجموع آمار بیکاران جامعه سهمی عمده است و دانشگاه جامع علمی و کاربردی به دلیل توجه ویژه در مهارت‌آموزی بر ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی تمرکز دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان با اشاره به  اینکه طبق آمار کشوری بیش از 80 درصد دانشجویانی که در زمان ورود به این دانشگاه دارای شغل نبودند پس از فارغ‌التحصیلی شاغل شدند گفت: توجه به دانشگاه‌هایی چون دانشگاه جامع علمی کاربردی عاملی اثرگذار در کاهش بیکاری در جامعه است.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی برای رسیدن به اهداف خود نیازمند ارتقای شاخص‌ها و کیفیت‌ها است خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی همانند دیگر دانشگاه‌ها دارای نقاط ضعف است و با بازدید‌های مکرر و نظارت از مراکز تلاش است این نواقص را به حداقل کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی برای ارتقای شاخص‌ها و کیفیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق، ارزیابی و نظارت بر برنامه‌ها است تصریح کرد: ستاد کشوری به طور ویژه در حوزه برنامه‌ریزی‌ها، ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن مراکز و صلاحیت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان توجه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان با اشاره به اینکه مدیران، مدرسان و دانشجویان این دانشگاه در ارتقای کیفیت و شاخص‌ها نقشی محوری دارند افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها به دنبال ارائه مدرک تحصیلی  نیست بلکه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان را دنبال می‌کند.

صادقی با بیان اینکه مهارت‌ آموزی و کارآفرینی زندگی افراد را تامین کرده و کمک کننده است گفت: ثبت‌نام پذیرش دوره‌های بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای و برخی از دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای دانشگاه علمی کاربردی گیلان از 22 مرداد آغاز می‌شود و تا نیمه دوم شهریورماه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گیلان 10 هزار نفر دانشجو دارد و از بدو تاسیس تاکنون 41 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند افزود: 2 هزار و 500 مدرس دارای مجوز تدریس در این دانشگاه وجود دارد که به طور میانگین 800 تا  900 مدرس در هر ترم به کار گرفته می‌شوند.

صادقی با اشاره به اینکه این دانشگاه در رشته‌های هنری، تربیت بدنی و امداد نجات با کمبود مدرس مواجه است گفت: طبق بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور مراکز دولتی دانشگاه جامع علمی کاربردی اگر نتوانند مراکز خود را به بخش خصوصی واگذار کنند تعطیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان با بیان اینکه سرویس‌های آموزشی به دانشجویان مراکز دولتی تا پایان زمان فارغ‌التحصیلی ارائه می‌شود گفت: افرادی که متقاضی تبدیل مرکز دولتی به خصوصی هستند می‌توانند درخواست خود را به واحد‌های استانی دانشگاه جامع علمی و کاربردی ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخشنامه تبدیل مراکز دولتی دانشگاه جامع علمی کاربردی به مراکز خصوصی موجب ایجاد پخش شایعاتی مبنی بر تعطیل شدن این دانشگاه شده است خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی تعطیل نمی‌شود بلکه مراکز خود را تقویت می‌کند.

وی از راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری در حوزه خدمات دریایی "تایدیواتر" در بندرانزلی خبرداد و با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی این مرکز اخذ شده است گفت: برنامه‌های مرتبط با خدمات و فعالیت‌های دریایی در این مرکز دنبال می‌شود و اخذ مجوز چند مرکز نوآوری دیگر تا پایان امسال در گیلان محقق می‌شود.

صادقی با تاکید بر اینکه نیمه دوم امسال از سوی این دانشگاه در گیلان  نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کارآفرینی در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود و افراد علاقه‌مند در این حوزه می‌توانند از این نمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان با اشاره به اینکه چند رویداد استارت‌آپ از سوی این دانشگاه تا پایان سال در نظر گرفته شده است تصریح کرد: کلینیک اشتغال و کارآفرینی از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

صادقی با بیان اینکه این کلینیک در ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: مشاوران شغلی و کارآفرینان برتر در این کلینیک مستقر می‌شوند و به فارغ‌التحصیل این دانشگاه مشاوره‌های شغلی ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی بر آموزش‌های علمی و کاربردی است و از ترم جدید رشته راه‌آهن در مرکز علمی کاربردی آستارا راه‌اندازی شده و این مرکز دانشجو می‌پذیرد افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان 27 مرکز  علمی کاربردی خصوصی، دولتی و عمومی فعال دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان با اشاره به اینکه حرفه خبرنگاری  شغلی سخت و طاقت فرسا است و خبرنگار با عنصر آگاهی‌بخشی به جامعه مرتبط می‌شود خاطرنشان کرد: بی‌طرفی، اعتماد، صبر و شکیبایی از ویژگی‌های این حرفه است و فعالیت در این شغل نیازمند توانمندی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در جامعه نیازمند معرفی و شناسانده شدن است و اصحاب رسانه و خبرنگاران در این حوزه می‌توانند اثرگذاری گسترده‌ای داشته باشند گفت:جامعه امروز به‌شدت نیازمند تزریق امید است و خبرنگاران با حفظ واقعیت‌ها می‌توان عامل تزریق امید و شادابی به جامعه باشند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید