خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار در بهار امسال نشان داد که غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، نامناسب ترین مولفه محیط کسب و کار محسوب می شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، در بهار97، حدود600 فعال بخش تعاون در این پایش مشارکت داشتند که به‌ترتیب سه مؤلفه غیرقابل پیش‏ بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، بی ‏ثباتی سیاست‏ها، قوانین و مقررات و رویه ‏های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار را نامناسب‌ترین مؤلفه‌های محیط کسب‌وکار کشور نسبت به سایر مؤلفه‌ها ارزیابی کرده‌اند.

 در6 دوره نخست اجرای این طرح، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها به‌عنوان نامساعدترین مؤلفه کسب‌وکار ارزیابی شده بود اما در بهار 1397، غیرقابل پیش‏ بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، نامساعدترین مؤلفه کسب‌وکار ارزیابی شده است.

علی مصطفایی مدیر آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران با بیان این مطلب گفت: براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب‏ وکار ایران در بهار 1397، رقم شاخص ملی بخش تعاون، 6.20 (نمره بدترین ارزیابی 10 است) محاسبه شده که به مراتب بدتر از وضعیت این شاخص نسبت به ارزیابی فصل گذشته (زمستان 1396 با میانگین) 5.66  و فصل مشابه (بهار 96 با میانگین 5.36) است.

وی ادامه داد: همچنین این ارزیابی بیانگر آن است که از دید فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در این پایش، در اکثر استان­ها، وضعیت بیشتر  مؤلفه‌های مؤثر بر محیط کسب وکار ایران در بهار 1397، به طور قابل توجهی نامساعدتر شده است.

 

غیر قابل پیش بینی بودن قیمت ها درصدر نابسامانی ها
یادآوری می شود، در بهار 1397، حدود 600 فعال بخش تعاون در این پایش مشارکت داشتند که به‌ترتیب سه مؤلفه غیرقابل پیش‏ بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک­ها، بی‏ ثباتی سیاست‏ها، قوانین و مقررات و رویه‏ های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار را نامناسب‌ترین مؤلفه‌های محیط کسب‌وکار کشور نسبت به سایر مؤلفه‌ها ارزیابی کرده‌اند.

قابل ذکر است که در 6 دوره نخست اجرای این طرح، دشواری تأمین مالی از بانک­ ها به‌عنوان نامساعدترین مؤلفه کسب‌وکار ارزیابی شده بود اما در بهار 1397، غیرقابل پیش ‏بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، نامساعدترین مؤلفه کسب‌وکار ارزیابی شده است.

وضعیت فضای کسب و کار در استان ها
بر اساس یافته‌های این طرح در بهار 1397، استان‌ چهار محال بختیاری  دارای بدترین وضعیت محیط کسب‏ وکار و استان‌ گیلان به‌ترتیب دارای بهترین وضعیت محیط کسب ‏وکار نسبت به سایر استان‌ها ارزیابی شده‌اند.

وضعیت محیط کسب و کار براساس بخش های مختلف اقتصادی
بر اساس نتایج این پایش در بهار 1397، وضعیت محیط کسب‏ وکار در بخش کشاورزی در مقایسه با بخش‌های خدمات و صنعت نامناسب‌تر ارزیابی شده است.

و در بین رشته های فعالیت های اقتصادی فعالیت اداری و خدمات پشتیبانی بدترین محیط کسب و کار و حمل و نقل و انبارداری بهترین محیط کسب و کار در مقایسه با سایر رشته فعالیت اقتصادی در کشور را داشته اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید