خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جایگاه پانزدهم ایران در فضای مجازی

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اظهار کرد: در عصر ارتباطات میزان قدرت و مرز منوط به فضای مجازی است و هر کشوری که فضای مجازی بیشتری در اختیار داشته باشد، قدرت و مرز بیشتری دارد که ایران در سال 2014 ایران در جایگاه پانزدهم قرار داشته است.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، رضا باقری‌اصل در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در استانداری برگزار شد، گفت: هر کشوری که می‌خواهد اساس توسعه را ایجاد کند باید به فاکتورهایی از قبیل امنیت، اقتصاد، فرهنگ، محیط زیست، سرمایه انسانی و فناوری توجه کند.
وی اظهار کرد: امروزه در تمام کشورهای دنیا فناوری، عامل رشد دیگر فاکتورهاست.
باقری‌اصل قطب‌های اقتصادی ایران را خدمات، کشاورزی و صنعت معرفی کرد و گفت: ارزش افزوده خدمات 53.3 درصد، کشاورزی 11.5 درصد و صنعت 39.4 درصد است و در حوزه اشتغال 48 درصد به خدمات، 17 درصد به کشاورزی و 35 درصد به صنعت اختصاص داده شده است.
وی علت تفاوت ایران با کشورهای دیگر را در ایجاد شغل برای دانش‌آموختگان عنوان کرد و گفت: سهم دانش‌آموختگان کشورهای دیگر در بازار شغل بیشتر از ایران است. یعنی افراد تحصیل کرده سر کار هستند اما در ایران عکس این قضیه صادق است.
باقری اصل با تأکید بر اینکه فضای مجازی به بنگاه شغلی مبدل شده است، به کارکرد وزارت ارتباطات در این عرصه اشاره کرد و گفت: حمایت از کسب و کارهای نوآورانه و نوپای فناوری اطلاعات از جمله کارکردهای این وزارتخانه است.
وی به نقش و جایگاه استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: استان مرکزی با مرتبط کردن فناوری و حوزه صنایع می‌تواند فناوری اطلاعات را در استان تقویت کند.
باقری اصل در پایان به ویژگی دولت الکترونیک اشاره و اظهار کرد: این دولت باید حکمران، کارآفرین، پاسخگو، مشارکت‌جو، سریع و چابک، کارآمد و اثربخش باشد و لازمه‌ تحقق این امر ایجاد هماهنگی و همکاری بین قوای مقننه، قضائیه، مجریه، شهرداری و سازمان‌های استانی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید