خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نادران:
باید بنیان‌های فساد در اقتصاد اصلاح شود

تا زمانیکه اقتصاد ما رانتی، انحصاری و دولتی است فساد اقتصادی وجود خواهد داشت. نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تا اقتصاد ما رانتی، انحصاری و دولتی است، تا زمانی که قیمت‌های دوگانه وجود دارد و قوانین به مدیران اجرایی اجازه می‌دهد تا بر اساس سلایق شخصی تصمیم بگیرند، فساد اقتصادی وجود خواهد داشت.

الیاس نادران، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در گفتگو با تسنیم، به موضوع فساد اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که بنیان‌های فساد در اقتصاد اصلاح نشود مبارزه با فساد اقتصادی میسر نخواهد شد.وی افزود: حتی اگر همه دستگاه‌های نظارتی بسیج شوند فساد اقتصادی به‌صورت ریشه‌ای حل نمی‌شود مگر اینکه بنیان‌های فساد در اقتصاد اصلاح شود. علت وجود فساد مالی در کشور این است که ما فساد اقتصادی را از سرچشمه نخشکانده‌ایم.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: تا اقتصاد ما رانتی، انحصاری و دولتی است، تا زمانی که قیمت‌های دوگانه وجود دارد، تا زمانی که قوانین به مدیران اجرایی اجازه می‌دهد تا بر اساس سلایق شخصی تصمیم بگیرند فساد اقتصادی وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا زمانی که محیط کسب‌وکار شفاف نیست، تا زمانی که موافقت‌نامه‌های اصولی در معرض دید مردم قرار نمی‌گیرد، تا زمانی که کارشناس‌های دستگاه به سلایق شخصی خودشان کار می‌کنند و تا زمانی که ذی‌نفع‌ها در دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان شرکت‌های دولتی، شرکت‌های وابسته و شرکت‌های خصوصی شده‌ای از شاغلین و مدیران و بازنشسته‌های آن دستگاه‌ها حضور دارند اجازه داده نخواهد شد به‌صورت جدی و اساسی با فساد مبارزه شود. تا زمانی که این موضوعات وجود داشته باشد اجازه حل مسائل اقتصادی کشور داده نخواهد شد.این نماینده اقتصاددان مجلس تصریح کرد: اینکه ما امروزه در مجامع بین‌المللی متهم به پول‌شویی می‌شویم یکی از دلایل آن این است که ما نمی‌توانیم حساب‌های مردم را درست رصد کنیم.وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی ما این فرصت را نداشتند که مسیر گردش پول، کالا، ارز و... به اقتصاد ملی را رصد کنند و این اطمینان را ایجاد کنند که ما کنترل می‌کنیم و مراقب هستیم تا عمل خلافی انجام نشود.
نادران ادامه داد: به همین دلیل هرازگاهی شاهد شکلی از فساد در قالب‌های نظام بانکی، موافقت‌نامه دستگاه‌های دولتی در شرایط پیوند خوردن قدرت سیاسی و بعضی از قدرت‌های اقتصادی خارج از نظام دولتی با هم گره می‌خورند.
وی تصریح کرد: این موضوع منجر به آن می‌شود که فساد به‌مرور سازمان‌یافته شود و جمع قابل‌توجهی را شامل شده مبارزه را سخت می‌کند

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید