خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نخبگان برتر مهارتي، سرداران كارآفريني

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بيان داشت: امیدوارم نخبگان و استعدادهاي برتر مهارتي روزی سرداران کارآفرینی در کشور شوند. به گزارش پيك مهارت آنلاين به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، دكتر علی ربیعی در مراسم اختتامیه پانزدهمین مسابقات ملی مهارت

و نخستین مسابقات ملي مهارت ویژه معلولان بيان داشت: نیروی مهارتی زیرساخت های تحول را در سازمان ها ایجاد می کند، امیدوارم نخبگان و استعدادهاي برتر مهارتی روزی سرداران کارآفرینی در کشور شوند.
وی میزان بهره وری نیروی کار در کشور را 1.3 درصد ذکر کرد و اظهار داشت: منابع انسانی غنی داریم اما متاسفانه این نیروی کار بدون مهارت است و حتی زمانی که وارد عرصه کار می شوند، دارای بهره وری پایین هم هستند.
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعي، در یک بررسی از 600 مدیر بین المللی مشخص شده که در کشورهای چین، ژاپن و هند نبود منابع انسانی کارآمد مهم ترين دغدغه های این مدیران را به خود اختصاص می دهد.
وی ادامه داد: این بررسی نشان می دهد اقتصاد های روبه رشد و حتی توسعه یافته تا چه اندازه به نیروی کار ماهر اهمیت می دهند.
دكتر ربيعي اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت فرصتی است تا بتوان با شناسایی نخبگان و استعدادهاي برتر مهارتی در صنایع از توانمندی آنان بهره مند شد.
وی یکی از علل شکست بنگاههای اقتصادی را نبود نوآوری ذکر کرد و گفت: دیگر علل شکست بنگاههای اقتصادی کاهش هزینه ها، نبود نیروی ماهر و پایین بودن بهره وری است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعي تاکید کرد: افرادی که دارای مهارت هستند از امنیت شغلی بیشتری نسبت به سایر افراد برخوردار می باشند.
دكتر ربیعی بيان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در حال انعقاد تفاهمنامه هایی برای به کارگیری نیروی کار ماهر با برخی از دستگاه ها و نهادهاي مردمي است که نتایج آن در سه ماهه پایانی سال اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه ها افراد دانش آموخته متناسب با نیاز استانها آموزش مهارت کسب می کنند تا بتوانند در استانهای خود فعالیت اقتصادی شروع کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعي یادآور شد: به دنبال قانون جذب نخبگان مهارتی هستیم و تا پایان سال 93 شبکه ملي نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی را تشکیل می دهیم. همچنین اجرای بحث نظام صلاحیت حرفه ای در دولت پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: دولت در صدد است تا فناوری های پيشرفته را بيش از پيش در آموزش هاي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وارد کند.
وی گفت: در برخی از بنگاه ها نیروی ماهر نداریم و علیرغم آنکه کار مورد نظر وجود دارد، اما نیروی متخصص برای انجام کار در بنگاه مشاهده نمی شود.
دكتر ربيعي از اجرای طرحی که بتوان خروجی های دانشگاه را مهارت آموزی کرد، خبر داد و گفت: ارتقاي نیروی کار می تواند موجب ارتقاي جایگاه سازمان ها شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید