خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تحقیق جدیدی در دانشگاه استنفورد این تفکر را که ایده «سودمندترین استارت‌آپ‌ها از نسل هزاره نشات می‌گیرد» به چالش کشیده است.

در واقع برخی نوآوری‌های مالی اخیر در زمینه تکنولوژی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر یا افراد جوان نشات نگرفته است؛ بلکه از افراد حرفه‌ای بوده است که دهه‌ها در صنعت‌شان به سختی کار کرده‌اند. شریل رولینگ 60 ساله، یک برنامه‌ریز مالی در سن‌دیگو است. او دائما با پیچیدگی توازن مجدد دارایی‌های مشتریانش (portfolio rebalancing) دست به گریبان بود. در مدیریت دارایی، تجدید توازن نیاز به تنظیم دوره‌ای دارایی‌های مالی مشتری با هدف پیش‌تنظیم موجودی کالا، اوراق بهادار و پول نقدی دارد که برای تامین اهداف آنها جمع‌آوری شده‌اند؛ درحالی‌که مالیات‌ها را حداقل می‌کند.

چون مشاوران باید مشتریان را پیگیر اهداف سرمایه‌گذاری نگه دارند، «تجدید توازن» اغلب خسته‌کننده و پیچیده است. این فرآیند حتی طاقت‌فرساتر نیز بوده است؛ چرا که خانم رولینگ اولویت بالایی نیز به ایجاد استراتژی‌های صرفه‌جویی مالیاتی داده بود. اما طی سال‌ها، او دریافت که توازن مجدد دارایی می‌تواند با نرم‌افزار‌ مناسب خودکارسازی شود. حدود 10 سال پیش، شرکت او یکی از اولین شرکت‌هایی بود که یکی از راه‌حل‌های اولیه نرم‌افزاری تجدید توازن را به‌کار برد. این نرم‌افزار 50 هزار دلار در سال هزینه داشت و دو نفر را 20 ساعت در هفته و به مدت 6 ماه برای آماده‌سازی به‌کار گرفت. زمانی که آینده این برنامه نامعلوم شد، رولینگ با خود گفت حتما روش بهتری وجود دارد. او تصور کرد اگر می‌توانست راه‌حل ساده‌تر، در دسترس‌تر و با درک بیشتری از مالیات برای شرکتش طراحی کند، قطعا برای سایرین نیز مفید خواهد بود. رولینگ می‌گوید «مشاوران عادی نمی‌توانستند از عهده 6 ماه و 50 هزار دلار در سال برای خودکارسازی تجدید توازن بربیایند.» او می‌افزاید «بنابراین به فکرم رسید که راه‌حل بهتر و راحت‌تری باید وجود داشته باشد.» گرچه خانم رولینگ هیچ تجربه‌ای در کدنویسی نرم‌افزار نداشت، اما تیمی را برای ایجاد یک برنامه گرد هم جمع کرد. او با استفاده از درآمد مشاوره خود، برای توسعه تیم سرمایه فراهم کرد؛ به طوری که اکنون 270 میلیون دلار دارایی‌ تحت مدیریت دارد. در سال 2007، محصولی که بیرون آمد Total Rebalance Expert یا TRX بود که توازن مجدد فرآیند برای شرکت‌های مشاوره را به‌طور خودکار انجام می‌دهد و پول مشتریان را در مالیات‌ها حفظ می‌کند. چند سال بعد، شرکت خانم رولینگ توجه Morningstar (غول اطلاعات مالی واقع در شیکاگو) را جلب کرد. به‌کارگیری Total Rebalance Expert در نوامبر گذشته در ازای مقادیر اعلام نشده، تاثیر بسیار شگرفی بر محصول داشت. زمانی که این مالکیت رخ داد، بیش از 500 مشاور از 175 شرکت از این نرم‌افزار برای تجدید توازن حدود 20 میلیارد دلار از دارایی‌های مشتریانشان استفاده کردند. خانم رولینگ مدل استارت‌آپ داخلی خود را خلاصه می‌کند. برخلاف آنچه از یک نسل هزاره تکنولوژیک-محور در ذهن است، برخی کارآفرینان میانسال، دهه‌ها در یک شغل بوده‌اند و هرگز تصور نمی‌کردند که بتوانند نرم‌افزار موردنیاز را ایجاد کنند. شرکت‌هایی مانند این‌، سال‌ها است از مسیر سنتی سرمایه‌گذاری فرشته و سرمایه خطرپذیر برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارها اجتناب کرده‌اند. دیوید لیون 41 ساله، که یک مشاور سرمایه‌گذاری‌های ثبت‌شده واقع در شیکاگو است، مسیر مشابهی را پیموده است. چند سال پیش، او احساس کرد که نیاز به مسیری ساده از ارتباطات موثر با مشتریان در مورد تغییرات در دارایی‌هایشان یا برنامه‌های مالی دارد.

ارتباط با مشتریان اغلب می‌تواند مشکل بزرگی در کسب‌و‌کار مشاوره مالی باشد. مشاوران باید به‌طور منظم با مشتریان ارتباط برقرار کنند. برای حل این مساله، لیون شروع به ایجاد نرم‌افزار خود در سال 2012 کرد. یک سال بعد او یک بسته عملی داشت. آنچه در نهایت استخراج شد، اورنج (Oranj) بود؛ یک پلت‌فرم ابری که «به مشاوران اجازه می‌دهد زمان را حداکثر و سطح بالایی از خدمات را برای مشتریان فراهم کنند.» برخی از شرکت‌های مشاوره دیگر پس از آشنایی با نرم‌افزار او نسبت به آن علاقه نشان دادند. او از شرکت‌های دیگر بهای راه‌اندازی به مبلغ 500 دلار به علاوه 250 دلار در ماه برای اولین کاربر و 100 دلار برای هر کاربر اضافی درخواست کرده است. به گفته لیون، طبق پژوهش سازمان برنامه‌ریزی مالی، ابزار او به مشاوران اجازه می‌دهد تا با 73 درصد مشتریان خود برای بازبینی سالانه ارتباط برقرار کنند و نسبت به 46 درصد از متوسط فعالیتی که انجام می‌شد، این مقدار، بهبودی وسیع به شمار می‌رود. مانند بسیاری از افراد حرفه‌ای که به استارت‌آپ خود متعهد هستند، لیون نیز اورنج را خودش تامین مالی می‌کند. او سرانجام فعالیت مشاوره خود را به‌خاطر تمرکز بر اورنج فروخت. او درآمد پلت‌فرمش را افشا نمی‌کند؛ اما می‌گوید رشد فروش او در سال جاری تاکنون 225 درصد بوده است. او 47 کارمند استخدام کرده است و به 400 شرکت مشاوره خدمت‌رسانی می‌کند. به گفته لیون، اورنج با رقابت‌های زیادی مواجه است: ده‌ها پلت‌فرم مشاوره در بازار وجود دارند؛ اما اورنج به مشاوران کمک می‌کند تا از تضاد منافع اجتناب کنند. این پلت‌فرم به مشاوران اجازه می‌دهد تا تغییر ایمیل، تماس و دارایی هر مشتری را در یک صفحه «داشبورد» پیگیری کنند. اما هنوز هر مشاوری ورود به حوزه تکنولوژی مالی یا fintech را آسان نمی‌بیند. این بخش پیش از این بسیار فعال بوده است اما تمرکز آن بیشتر بر جابه‌جایی پول بوده است تا مدیریت آن. طبق اطلاعات شرکت پرایس‌واترهاوس‌کوپرز که یک شرکت مشاوره جهانی است، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های تکنولوژی مالی از سال 2014 تا 2015 دو برابر شده و از میزان 6/ 5 میلیارد دلار به 2/ 12 میلیارد دلار رسیده است. گرچه، مقصد بیشتر این پول به سوی شرکت‌هایی است که زیربنای مالی مانند بانکداری مصرف‌کننده و انتقال وجوه و پرداخت‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند. طبق اطلاعات پرایس‌واترهاوس‌کوپرز، بیشتر فرصت‌ها ممکن است در حوزه مدیریت دارایی و ثروت نهفته باشد؛ صنعتی که به آرامی تغییر می‌کند. با وجود رقابت شدید برای فراهم کردن مشاوره مالی، این استارت‌آپ‌ها فرصت‌های بسیار زیادی پیش‌رو دارند. برای افراد حرفه‌ای که به دنبال شروع یک کسب‌و‌کار هستند، آغاز فعالیت می‌تواند دشوارترین بخش ماجرا باشد. خانم رولینگ می‌گوید او استارت‌آپ خود را خیلی ساده شروع کرد و نمی‌دانست تکنولوژی تا چه حد می‌تواند تغییر ایجاد کند». او می‌دانست که پروژه او سرمایه و زمان بیشتری نسبت به آنچه او تصور می‌کرد صرف می‌کند. به علاوه، پس از بازخورد مشتریان، او باید اصلاحاتی را انجام می‌داد. خانم رولینگ می‌افزاید: «سرمایه زیادی برای ایجاد چیزی که نیاز وسیعی برای آن احساس شود، لازم است. همیشه سعی کنید پیشگام باشید.»




مرجع: دنیای اقتصاد

 

به سایت خبری و تحلیلی کارآفرین ناب خوش آمدید

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید