مشاور رییس مرکز رسانههای دیجیتال، گفت: وقتی استارتآپها شکل میگیرند پشتوانه صنفی ندارند؛ بنابراین پیگیری بنهای کتاب و نمایشگاه باید از سوی صنف مربوطه انجام شود که طبیعتا اصناف قدرتمند سهم بیشتری را از آن خود میکنند.
نمونههای بسیاری را میتوان از شرکتهای دانشبنیان موفق نام برد که از استارتاپها آغاز شدهاند و امروز به درآمد بالایی رسیدهاند گرچه در اشتغالزایی نیز اثرگذاری چشمگیری نیز داشتهاند، در همین زمینه، رئیس بنیاد ملی نخبگان میگوید: اگر کسب و کارهای سنتی خودشان را با فضای جدید منطبق نکنند در مقابل استارتاپها محکوم به شکست هستند.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، فقرزدایی ، محدود کردن فقر و امحاء فقرشدید و گسترش اشتغال را از برنامه های مهم دولت دانست و گفت : فعالیت های صندوق کارآفرینی امید نیز همسو با این برنامه هاست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بانوان بنای عاطفی جامعه هستند همه ما نسبت به بانوان جامعه تکلیف و وظیفه ذاتی داریم و حمایت از بانوان پرتلاش و کار آفرین در اولویت است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: تلاش برای کاهش قیمت تمام شده بسیار مهم است و اگر نتوانیم قیمت را در حد استاندارد بین المللی تنظیم کنیم، حضور در بازار پیرامونی امکان پذیر نیست.
در نشست تخصصی که کارآفرینان مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان داشتند، اعتماد به تولید و حمایت از تلاش را مهمترین مطالبه خود مطرح کردند.
کتاب «راهنمای کارآفرینان: هر آن چیزی که برای شروع و رشد کسبوکارتان باید بدانید» در فوریه سال ۲۰۱۸ توسط انتشارات هاروارد بیزینس ریویو (HBR) منتشر شده است. این کتاب ۳۰۵ صفحهای مجموعهای است که بر مبنای بسیاری از کتابها و مقالات منتشر شده توسط این انتشارات تهیه شده است و قصد دارد تمامی اطلاعاتی را که یک کارآفرین در طول عمر کسبوکار خود به آن احتیاج دارد در اختیارش قرار دهد.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید بر اینکه نبود امنیت در پیام رسانهای داخلی کذب محض است و واقعیت ندارد، انتقال از پیام رسانهای خارجی به پیام رسانهای داخلی را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: پنج پیام رسان داخلی تا آخر فروردین به سطحی خواهد رسید که در صورت حذف پیام رسانهای خارجی هیچ مشکلی در فضای کسب و کار در فضای مجازی ایجاد نخواهد شد.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه های ترویج در کنار توسعه کشاورزی توجه به کسب و کار کوچک و خانگی کشاورزی است که بانوان روستایی با کسب اطلاعات حوزه کسب و کار و شناخت کارآفرینی و بازار برای خانواده منبع درآمد می شوند.
این روزها یکی از راهکارهای اصلی اشتغالزایی در کشور، توسعه توانمندیها و مهارتهای فردی برای کارآفرینی است. این توانمندیها را میتوان از طریق سازمانهای مردمنهاد که عمدتا کارکردهای فرهنگی و اجتماعی دارند، ایجاد کرد.