خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون ساخت و توسعه راه‌آهن :

ریل ملی به راه‌آهن‌ نرسید
 30 هزار تن ریل وارد شد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه پروژه تولید ریل ملی هنوز به سرانجام نرسیده است، از واردات ۳۰هزار تن ریل خبر داد و گفت: برای احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌‌آهن، ۱۲۰ هزار تن ریل لازم داریم.سید مسعود نصر آزادانی در گفت‌‌‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در توسعه حمل و نقل که توسعه کشورها را به دنبال دارد، به دلیل پراکندگی شهرهای مهم، بهترین گزینه توسعه حمل و نقلی، نظیر همه کشورهای دنیا، توسعه حمل و نقل ریلی است.وی با اشاره به اینکه در این عرصه یکی از گلوگاه‌های توسعه حمل و نقل ریلی، «ریل» است، افزود: ‌با وجود‌ سابقه‌ 80 ساله راه‌آهن در کشور ما‌، تاکنون عزم و اراده جدی برای تولید ریل در داخل کشور وجود نداشته است، البته به صورت پراکنده فعالیت‌هایی انجام شد‌ اما فعالیتی که منجر به یک خط تولید مستمر و قابل اعتماد باشد در کشور انجام نشد.معاون ساخت و توسعه راه‌آهن به پروژه تولید ریل ملی اشاره کرد و اظهار داشت: به هر حال شرکت ذوب‌آهن‌ قراردادی منعقد کرده و خط تولیدی ساخته است،بنابراین قطعاً در عملیاتی کردن این پروژه مصمم خواهد بود؛ قبلاً کارخانه ذوب‌آهن‌ به صورت جدی‌ وارد این عرصه نشده بود، اما پس از توافقی که سه وزیر در تیرماه 1393 به امضا رساندند‌، ذوب‌آهن به صورت جدی‌تر وارد کار شده است.

* واردات 30 هزار تن ریل به دلیل عدم تحویل ریل ملی

نصر آزادانی‌ بیان کرد: برای تولید ریل ملی با ذوب‌آهن اصفهان تفاهم‌نامه به امضاء رسید و قرار بود آنها ریل را تا شهریور 94 به تولید برسانند و ما هم از آن تاریخ خریدهای خارجی را متوقف کنیم.معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور گفت: اما پروژه به اجرا نرسید و مجوز ترک تشریفات خرید 150 هزار تن ریل از خارج را از دولت قبل داشتیم که فعلاً 30 هزار تن آن انجام شد.

‌* نیاز به 120 هزار تن ریل برای ساخت یک‌هزار کیلومتر راه‌آهن/ ریل ملی پاسخگوی نیاز نیست

وی با بیان اینکه‌ ظرفیت تولید ریل داخل جوابگوی نیازهای ریلی کشور نیست، افزود: سالانه باید 500 کیلومتر خط‌آهن بهسازی و بازسازی شود ضمن آنکه برای ساخت یک‌هزار کیلومتر راه‌آهن 120 هزار تن ریل می‌خواهیم.معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور بیان کرد: تا 5 سال آینده نیاز کشور به ریل بیش از 200 هزار تن در سال است که این رقم غیر از مصرف ریل در مترو و خطوط فرعی برای اتصال صنایع به خط آهن سراسری است.نصر آزادانی با اشاره به کاهش بسزای ارزبری با تولید ریل ملی اظهار داشت: بسته به خط تولید کارخانه ذوب‌آهن، قطعاً در مقایسه با ریل‌های خارجی، کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها خواهیم داشت.

* احتمال تحویل ریلی ملی تا پایان تابستان امسال

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور اضافه کرد: امیدواریم تا تابستان امسال پروژه احداث ریل ملی به پایان برسد و ریل‌ها تحویل شود.به گزارش فارس روز ششم تیرماه سال 93 بود که تفاهم‌نامه تولید ریلی ملی، بین وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان منعقد شد.پیش از این نیز دو تفاهم‌نامه دیگر با همین موضوع تولید ریلی ملی در دی‌ماه 87 و نیز اردیبهشت 92 در دولت‌های نهم و دهم، با حضور مسئولان وقت به امضا رسید‌ اما عملیاتی نشد  که خبرگزاری فارس در این‌باره گزارشی با عنوان «امضای یک تفاهم‌نامه در 3 دولت»، منتشر کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید