مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: یکی از مشکلات عمده در تولید محصولات بانوان نبود فروش و بازاریابی مناسب است.
به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، صدیقه ربیعی بابیان اینکه توجه به سلیقه مخاطب اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: هنرمندان باید بهوسیله این نمایشگاهها سلیقه مخاطبان را شناسایی و بر اساس تقاضای فرهنگی افراد به تولید کالا اقدام کنند.
ربیعی با تأکید براینکه آموزش فنون بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اگر زنان تا حدودی با بازاریابی محصولات آشنایی داشته باشند و کیفیت کارشان را افزایش دهند، مشکلی در زمینه فروش نخواهند داشت.
وی در ادامه به بازار اقتصادی محصولات خانگی و صنایعدستی اشاره و اظهار کرد: این صنعتگران برای ماندگاری در بازار رقابتی باید با شیوه بستهبندی محصولات آشنا شوند تا به بهترین راه ممکن مخاطب و خریدار جذب کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به ظرفیت بالای فضای مجازی برای رونق کسبوکار اشاره کرد و گفت: در بیشتر کشورهای توسعهیافته محصولات صنایعدستی و هنری زنان از طریق فضای مجازی تبلیغشده و به فروش میرسد و ما نیز نیازمند مدیریت جامع تبلیغاتی در فضای مجازی و وبسایت هستیم.
ربیعی با اشاره برگزاری نمایشگاه آثار هنری زنان تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان با خلق آثار هنری ایجاد فضایی در راستای معرفی صنایعدستی به شهروندان است.
وی بابیان اینکه زنان شاغل در منزل جایی برای عرضه محصولات خود ندارند، اضافه کرد: نمایشگاه عرضه محصولات هنری و صنایعدستی زنان بهترین فرصت برای فروش و افزایش کسبوکار در میان بانوان است.
ربیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد زنان تحصیلکرده جامعه رو به افزایش است و باید تلاش کنیم که این بانوان علاوه بر خوداشتغالی به اشتغالزایی و کارآفرینی هرچه بیشتر نیز اقدام کنند.
این مسئول یادآور شد: زنان میتوانند با دریافت کارت صنایعدستی از تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته است، بهرهمند شوند.
گفتنی است، نمایشگاه خانواده مینودری از بیستوششم هرماه تا سوم ماه بعد در مجتمع تجاری مهر و ماه واقع در چهارراه خیام دایر میشود.