خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

درس‌هایی در مورد خلاقیت از ۵ هنرمند مشهور جهان
درس‌هایی در مورد خلاقیت 

درس‌هایی در مورد خلاقیت از ۵ هنرمند مشهور جهان
هنرمندان زیر نحوه‌ی نگاه دنیا به هنر، درک و خلق آن را تغییر داده‌اند. هریک از آنها در کشمکش‌ها، آشفتگی‌ها و طرد شدن‌ها سهم خود را داشتند. با اینحال نوآوری را حفظ کرده و در برابر نابرابری‌ها شجاعت به خرج داده‌اند. کارآفرینان و پیشروان دیگر

می‌توانند از استراتژی‌های خلاقانه‌ی آنها درس بگیرند.

۱- میکلانژ بوناروتی (۱۵۶۴-۱۴۷۵)
میکلانژ خواب زیادی نداشت و اغلب آنقدر در کارش غرق می‌شد که می‌توانست هفته‌ها را با یک لباس و کفش بگذراند. خدمتکارش می‌گفت زمانیکه میکلانژ کفش‌هایش را درمی‌آورد پوست پاهایش همچون پوست مار جدا می‌شد.
میکلانژ، هنرمند بسیار با دقتی بود اما خلاقیتش چیزی نبود که آن را دست کم بگیرد. وی می‌نویسد “بواسطه‌ی خلق اثر، به انتقاد کردن بپردازید”
میکلانژ معتقد بود که می‌تواند با انجام کارها بهتر از دیگران به آنها واکنش نشان دهد.
درس مهم: وقت خود را به انتقاد کردن هدر ندهید. شروع به خلق محصول خود کرده یا راه حلی برای واکنش به محصولات ضعیف پیدا کنید.
۲- ونسان ون گوگ (۱۸۹۰-۱۸۵۳)
ونسان ون گوگ در طول زندگی‌اش تنها یکی از نهصد نقاشی‌ خود را فروخت. پس از مرگش، سبک پرانرژی و فریبنده‌ی او دنیا را تکان داد و مرزهای هنر را مجددا تعریف کرد.
ونسان ون گوگ برای برادر کوچکش، تئو، می‌نویسد “گهگاهی، هنگام بیقراری مشتاق بودم مطابق مد روز پیش روم، اما بعدا می‌گفتم نه -بگذار خودم باشم- و هنر زمخت اما راستین خودم را بروز دهم.”
خلاقیت برای ون گوگ، بیان صادقانه بود. او می‌خواست خودش را ابراز کند و کیفیت تلاش‌ها برایش مهم نبود.
درس مهم: اگر می‌خواهید خلاق باشید نگران سبک و مد نباشید. روی آنچه می‌خواهید بدست آورید تمرکز کرده و انجامش دهید. تا آن زمان نگران ظاهر و جلای آن نباشید.
۳- هنری متیس (۱۹۵۴-۱۸۶۹)
هنری متیس در دنیای هنر همیشه محبوب نبود. در سال ۱۹۱۳ یکی از نقاشی‌هایش (Nu Bleu) در تظاهرات سوخت و او همواره برای تامین خانواده‌اش مشکل داشت. نهایتا خلق و خوی هنری خود را حفظ کرد و سنت نقاشی کلاسیک را درهم شکست.
متیس معتقد بود خلاقیت، موهبت یا استعداد نیست. بلکه دوستی‌ست که وقتی به سختی کار می‌کنید به شما سر می‌زند. متیس می‌گوید: “منتظر الهام غیبی نباشید، چرا که زمانی به سراغ شما می‌آید که در حال کار کردن باشید.”
درسی مهم: منتظر الهام غیبی نباشید، شروع به کار کنید تا خلاقیت سراغ شما بیاید.
۴- پابلو پیکاسو (۱۹۷۳-۱۸۸۱)
پیکاسو سبک‌های زیادی داشت. در جوانی، واقع گرایانه نقاشی می‌کرد. در اولین سال‌های بزرگسالی به دوره‌های آبی و رز خود رسید (دوره‌هایی که به ترتیب نمایانگر زندگی فقیرانه و شاهانه است). پس از آن به مکتب کوبیسم پرداخت. سپس، کلاژ و مجسمه‌سازی را تجربه کرد.
پیکاسو همیشه در سبک‌های مختلف خلاقیت داشت. او نیز همچون متیس، معتقد بود خلاقیت چیزی نیست که هر زمان که بخواهی طلب کنی. بلکه عقیده داشت خلاقیت فقط زمانی که مشغول به کارید خود را نشان می‌دهد. پیکاسو می‌گوید: “الهام بخشی درصورتی وجود دارد که مشغول به کار باشید.”
درسی مهم: دست به کار شدن تنها روش قطعی برای خلاقیت بیشتر است. همچون پیکاسو، همواره چیزهای جدید را امتحان کرده و در زمینه‌های مختلف کار کنید.
۵- سالوادور دالی (۱۹۸۹-۱۹۰۴)
نقاشی‌ «ساعت‌های درحال ذوب (تداوم حافظه)»، شنل‌ها و لباس‌ عجیب و همچنین سبیل رو به بالا، وی را به یک هنرمند خاص تبدیل کرد. دالی لوگوی Chupa Chups (برند آبنبات چوبی) را نیز طراحی کرد.
خلاقیت دالی احتمالا ریشه در صداقت بیرحمانه او با خودش دارد. او می‌نویسد: “از کمال نهراسید، هیچگاه به آن نخواهید رسید.” دالی قادر بود بیش از ۱۵۰۰ اثر نقاشی کند چرا که هیچگاه از اشتباه کردن و کامل نبودن نمی‌ترسید.
درسی مهم: از اشتباه کردن نترسید.

منبع: ponisha.ir/blog/author/admin

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید