خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.33 (3 Votes)

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

نقش یادگیری در رفتار مصرف کننده
نقش یادگیری در رفتار مصرف کننده

روانشناسی مصرف کننده - نقش یادگیری در رفتار مصرف کننده
رفتار مصرف‌کننده تا حد زیادی طی فرایند یادگیری یا همان تغییر رفتار فرد به دنبال تعاملش با محیط پیرامون­-صورت می‌گیرد، دقیقأ با همان ساز‌و‌کار یادگیری کودکان

در مورد خطر آتش، پس از یک‌بار نزدیکی به آن. البته این نکته تنها در مورد رفتار مصرفی افراد صادق نیست، بلکه بخش اعظمی از نگرش‌­ها، ارزش‌­ها، سلیقه‌­ها، رفتارها، اولویت‌­ها، معانی نمادین و احساسات افراد از طریق یادگیری کسب می­‌شوند.
در پروسه‌ی شکل‌گیری رفتار مصرفی، افراد کالاهایی را ‌‌می ­خرند و سپس بر پایه‌­ی این‌که آیا محصول، کیفیت، خدمات و قیمت آن را می‌­پسندند یا نه، برای خریدهای بعدی تصمیم می­گیرند. در این بین همانند NGO‌ها که بر آموزش درست‌ زندگی‌کردن به مردم متمرکزند، شرکت­‌ها هم با وارد‌شدن به عرصه آموزش در مورد محصولات تولیدی و به تبع آن خلق حس مثبت در رابطه با محصولات‌، خدمات، نام برند و کارمندان­شان در بین مشتریان خود، از مزیتی رقابتی برخوردار خواهند‌شد.

۱- در معرض اطلاعات قرار‌گرفتن

دریافت اطلاعات محصول با حداقل یکی از حواس پنجگانه­‌ی خود (بینایی، بویایی، چشایی، لامسه و شنوایی) به کمک تبلیغات: در واقع به محض ورود مصرف‌کننده به فروشگاه و وب سایت شرکت‌ها، موقع عبور از کنار تابلوهای تبلیغاتی خیابانی، با حتی حین خواندن مجله یا تست یک نمونه غذای رایگان، فرآیند یادگیری مصرف‌کنندگان آغاز می‌­شود.

۲- توجه

تجزیه‌و‌تحلیل پیام‌های تبلیغی دریافت‌شده توسط مصرف‌کنندگان

۳- درک و اقدام

تفسیر دریافت‌ها در مورد محصول و تبدیل آن به اقدام که خود می‌تواند شامل خرید محصول یا خدمات، رفتن به دنبال اطلاعات بیشتر(با پرسش از خانواده و دوستان یا جست‌وجو در اینترنت)، به خاطرسپاری محصول به امید کسب اطلاعات بیشتر در آینده یا حتی کنار‌گذاشتن کامل محصول از بین گزینه‌ها ‌باشد.

منبع: http://learn-marketing.ir

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 1000 Character restriction
Your text should be less than 1000 characters
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.
  • No comments found

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید