خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محمد حسین سروش هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر استهبان است که اینک به کارآفرین تبدیل شده، معتقد است: رمز موفقیت هر فرد در این جمله معروف خلاصه می شود که اگر خواهان موفقیت هستید منتظر دیگران نمانید.

سروش که علاوه بر بازی و کارگردانی در تئاتر، کارآفرینی نیز کرده است مصاحبه با ایرنا گفت: چندین نفر را در حوزه پرورش قارچ به کار گمارده ام.

این هنرمند، تئاترهای همراه، زنگ ها را به صدا درآورید، دست من فکر تو، رازی است در زنجیر را کارگردانی کرده و در آن ها به ایفای نقش پرداخته همچنین در نمایش های پیر چنگی و نسل سوخته به کارگردانی سیروس خورشید نقش آفرینی کرده است.

سروش که کارمند تبلیغات اسلامی استهبان بود پس از اینکه از بازنشسته شد، وارد حرفه پرورش قارچ شد و به گفته خودش تا به امروز توانسته به این خواسته در حد زیادی جامه عمل بپوشاند.

این کارآفرین گفت: من و همسرم تصمیم گرفتیم با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای و اخذ تسهیلات بانکی، پرورش قارچ را از منزل مسکونی مان آغاز کنیم و کم کم آن را گسترش دادیم که امروز در حدود 250 متر مربع را به پرورش قارچ اختصاص داده ام.

سروش افزود: اگر حمایت بیشتری از ما شود دوست دارم پرورش قارچ را به صورت صنعتی دنبال کنم چرا که با این کار می توان افراد بیشتری را بکار گمارد امروز نیز خوشحالیم که حرفه ای را برگزیده ایم که با روحیات مان نیز سازگار است.

وی نداشتن یک صنف مشخص را مهم ترین معضل حرفه پرورش قارچ و کارآفرینان عنوان کرد و گفت: با مسئولان جهاد کشاورزی بارها در این زمینه صحبت کرده ام و امیدوارم این معضل هر چه زودتر برطرف شود چرا که با تشکیل صنف و اتحادیه بسیاری از مشکلات کارآفرینان محترم، دست کم در حوزه پرورش قارچ برطرف می شود.

او اکنون توتنسته برای 10 نفر به صورت مستقیم در زمینه پرورش قارچ کارآفرینی کند.

محمد حسین سروش هنرمند 52 ساله عرصه نمایش از اصالتی فسایی برخوردار است و به گفته خودش به دلیل اینکه همسرش استهبانی است، سالهاست که این شهر را برای زندگی انتخاب کرده است.

او به گفته خودش فعالیت در تئاتر را از سال 1355 آغاز کرده است و تا به امروز بیش از 40 نمایشنامه را بروی صحنه برده است.و در چند سریال نیز ایفای نقش کرده است.

وی همچنین صاحب چندین عنوان برتر کشوری و استانی در حوزه تئاتر است و از دست دو رئیس جمهوری لوح تقدیر تئاتر دریافت کرده است.

سروش از زنده یاد مجید افشاریان و سیروس خورشید به عنوان تاثیرگذارترین استادان خود یاد می کند.

این هنرمند کارآفرین آموزش صحیح و اصولی را در هر حرفه ای ضروری می داند و می گوید: هر فرد بسته به نوع استعدادش نیاز به آموزش دارد چرا که در سایه آموزش،کامیابی حاصل می شود.

این هنرمند وجود برخی رقابت های ناسالم را مهم ترین معضل تئاتر در شهرستان ها می داند و می گوید: تئاتر استهبان در این سالها نشان داده است که از پتانسیل بالایی برخوردار است و می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد اما متاسفانه با این وجود هم در این حیطه نیز تنگ نظری ها دیده می شود که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و می تواند پیشرفت تئاتر را با چالش مواجه کند.

سروش گفت: اگر می خواهیم در تئاتر پیشرفت کنیم می بایست از تنگ نظری ها و حسادت به دور باشیم.


منبع: ایرنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید