خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پورمیرزایی کارآفرین رفسنجانی که خود عضو تیم ملی وزنه‌برداری معلولین است درباره  موفقیت کاری خود می گوید: باشگاه خود را به وسایل ورزشی مدرن تجهیز کرده و همین امر باعث جلب ورزشکاران به‌خصوص ورزشکاران معلول به این باشگاه ورزشی شده است.

در جهان امروز ورزش یکی از اموری است که به روش های مختلف موردتوجه است و در بخش اقتصادی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در ایران نیز باشگاه‌های ورزشی مختلف مورد وثوق مردم قرار گرفته است و برخی با سرمایه‌گذاری در این بخش ازنظر مالی و تأثیر اجماعی هم‌زمان سود می‌برند. این بخش در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک نوپا یا کم رونق هستند و امکان کار بیشتر وجود دارد.

«منصور پور میرزایی» کارآفرین رفسنجانی است با حمایت صندوق کارآفرینی امید از طریق احداث باشگاه ورزشی در این شهر توانسته است علاوه بر سود اقتصادی بسترهای پیشرفت اجتماعی را فراهم کند.

پور میرزایی که خود عضو تیم ملی وزنه‌برداری معلولین است فوق‌دیپلم تربیت‌بدنی دارد و از 14 سال پیش تاکنون به باشگاه‌داری مشغول است. این جوان 37 ساله حدود یک سال قبل اقدام به تأسیس باشگاه جدیدی کرده است. وی این باشگاه را به وسایل ورزشی مدرن تجهیز کرده و همین امر باعث جلب ورزشکاران به‌خصوص ورزشکاران معلول به این باشگاه ورزشی شده است.

وی درباره باشگاه جدیدالتأسیسش می‌گوید: این باشگاه فضایی در حدود 400 متر دارد به همین سبب ما با دست‌باز توانسته‌ایم امکانات لازم را برای آن فراهم کنیم. امکانات و وسایل مختلف شامل وسایل ورزشی پیشرفته مخصوص وزنه‌برداری می‌شود. برخی از این وسایل در ایران تولیدشده‌اند اما بعضاً مجبور به تهیه وسایلی شدیم که در خارج ساخته‌شده‌اند، زیرا نمونه داخلی وجود نداشته یا از کیفیت لازم برخوردار نبوده است.
 علت توجه مردم به این باشگاه هم به همین کیفیت وسایل ورزشی مربوط می‌شود، زیرا باشگاه مشابه به این مجهزی در سطح رفسنجان وجود ندارد. تأمین این امکانات با حمایت صندوق کارآفرینی امید مقدور بود. در حال حاضر یک مربی خانم و یک مربی آقا در باشگاه فعال هستند که به‌صورت دو سانس اینجا حضور دارند در پی آن هستیم که باشگاه مخصوص بانوان نیز راه‌اندازی کنیم. امیدوارم باز هم موردحمایت قرار بگیریم.

این کارآفرین درباره فعالیتش گفت: 6سال پیش صندوق از طریق کسانی که با آن آشنایی داشتند به من معرفی شد. همان زمان وام 5 میلیون تومانی دریافت کردم. در وهله دوم نیز پس از ارائه طرح به صندوق توانستم وام 50 میلیون تومانی دریافت کنم. از این طریق که طرح ارائه‌شده توسط صندوق بررسی شد و بلافاصله مورد استقبال قرار گرفت. پس از تأیید طرح 20 درصد از هزینه طرح توسط صندوق کارآفرینی امید در اختیارم قرار داده شد. البته مقام قهرمانی که از طریق باشگاهم به‌دست‌آمده بود نیز در موافقت آنها تأثیر داشت.

پور میرزایی با اشاره به موفقیت باشگاه در یک سال گذشته بیان کرد: باوجوداینکه صندوق درصدی از هزینه‌های طرح را متقبل شد اما در موفقیت ما تأثیر بسزایی داشت. درواقع نفس حمایت صندوق از فعالیت ما تأثیر زیادی در پیشرفتمان گذاشته است.
مدیران صندوق کارآفرینی امید نگاه مثبتی به رونق کسب‌وکار و فعالیت‌های جدید دارند. این نگاه شروع بسیاری از پیشرفت‌ها است و به کارآفرینان برای ادامه کار امید می‌دهد.

وی درباره حضور معلولین در باشگاه ورزشی‌اش اظهار داشت: ما در باشگاه بخش ویژه معلولین نداریم. تنها چند دستگاه مشخص برای این‌کار وجود دارد. البته باید متذکر شوم که به‌صورت کلی معلولین ابزار و تمرین‌های محدودی دارند و وسایل مورداستفاده آنها معمولاً تولید خارج است که ما بسیاری از این وسایل را در اختیار داریم در حال حاضر مشکلی در این بخش دیده نمی‌شود و نیاز به گسترش ندارد. برخی از همین معلولین و افراد معمولی که به این باشگاه می‌آیند در بخش وزنه‌برداری در آسیا و جهان مدال قهرمانی کسب کرده‌اند.

این کارآفرین رفسنجانی درباره علت راه‌اندازی باشگاه افزود: وقتی به باشگاه‌ها مراجعه می‌کردم متوجه شدم در رفسنجان باشگاه مناسب نیستند و خلأ وجود محلی استاندارد برای ورزش را حس می‌کردم. اغلب باشگاه‌ها سنتی و با امکانات قدیمی بودند.
 ابزار و وسایل وزنه‌برداری مانند هارتل باید استاندارد باشند اما آن زمان از وسایل قدیمی و از رده خارج، استفاده می‌شد. همان زمان تصمیم گرفتم باشگاهی استاندارد راه‌اندازی کنم.
ما موافق شدیم با 5 سال برنامه‌ریزی و حمایت صندوق باشگاهی با امکانات روز تأسیس کنیم. از باشگاه ما هم استقبال خوبی شده است زیرا شرایط بهتری برای مخاطب فراهم کرده‌ایم.
زمانی که مردم به ابزار پیشرفته برای پیشرفت نیاز داشتند امکان مهیا کردیم. ایجاد این استانداردها باعث رشد حس رقابت شده است. سایر باشگاه‌ها نیز تلاش می‌کنند. به استانداردها نزدیک شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید