خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دومین نمایشگاه دستاورد های جوانان کارآفرین برای عرضه صنایع‌ دستی بیش از ۴۰ هنرمند آبادانی و خرمشهری به مدت پنج روز در خرمشهر برپا شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، دومین نمایشگاه دستاوردهای جوانان کارآفرین خرمشهر و آبادان عصر دیروز با حضور سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان استاندار خوزستان، در خرمشهر افتتاح شد.

این نمایشگاه که تا ۱۴ دی‌ماه، هر روز از ساعت ۹ تا ۲۱ دایر است، ۲۴ غرفه برای عرضه انواع صنایع‌دستی شامل چرم، کارهای نمدی، تولیدات پارچه‌ای و لباس، طراحی لباس، معرق چوب، عروسک‌سازی، فرش، مینا شیشه، باتیک، طلا و جواهرسازی و زیورآلات دارد.

کارشناس اجرایی دومین نمایشگاه دستاوردهای جوانان کارآفرین خرمشهر و آبادان در حاشیه آیین افتتاحیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هم‌زمان با برپایی این نمایشگاه سه نشست تخصصی در حوزه کسب‌وکار برای سه گروه هدف دانش آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان وزنان باهدف برای توانمندسازی بانوان برای ورود به عرصه کسب‌وکار و کارآفرینی نیز برگزار می‌شود.

لیلا محیط، با بیان اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان در دومین نمایشگاه دستاوردهای جوانان خرمشهر و آبادان، پیش‌تر از سوی طی طرح ۱۰۰ ایده برتر کارآفرینی شناسایی، تحت آموزش و موردحمایت قرارگرفته‌اند، توضیح داد: در سال ۹۳ توسط موسسه بهار خرمشهر و با همکاری جمعیت زنان کارآفرین دوره ۱۰۰ ایده برتر در سطح دو شهرستان آبادان و خرمشهر برگزار شد که از میان ارائه‌دهندگان ایده‌های برتر، ۱۶ نفر انتخاب شدند و تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: به این افراد از صندوق کارآفرین تسهیلات کم‌بهره اعطا شد و به تجاری سازی محصولات خود پرداختند و طی دو سال اخیر در نمایشگاه دستاوردهای جوانان کارآفرین نیز محصولات خود را عرضه می‌کنند.

محیط این نکته را نیز یادآور شد که از میان این ۱۶ نفر، دو نفر جز ۱۰ کارآفرین برتر استان خوزستان برگزیده شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۴۰ هنرمند در قالب شرکت تولید و کارگاه و حدود ۲۵۰ هنرجو به‌صورت غیرمستقیم آثار خود را عرضه کرده‌اند که حدود ۸۰ درصد این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

سجاد پاک‌گوهر، هدف از برپایی این نمایشگاه را حمایت از تولیدات ملی دانست و گفت: از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه که توسط موسسه بهار به‌منظور حمایت از تولیدات هنرمندان منطقه برپاشده است، معرفی این تولیدات و حماسه از کارآفرینان در راستای حمایت از تولیدات ملی در سالی است که با همین عنوان نام‌گذاری شده است.

وی افزود: برخی از این محصولات صادراتی هستند و تقاضا برای صادرات آنها به کشورهای هم‌جوار از سوی سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر، راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی و بازارچه صنایع‌دستی را از دیگر برنامه‌ها برای معرفی و رونق صنایع‌دستی منطقه اعلام کرد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید