خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارگاه کارآفرینی پرورش زعفران در دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کارگاه کارآفرینی پرورش زعفران در سالن اجتماعات ساختمان امیرکبیر دانشگاه پیام نور مرکز اراک و به همت انجمن علمی مهندسی صنایع غذایی این دانشگاه برگزار شد.

 کارشناس کشاورزی در این جلسه با بیان اینکه خاستگاه زعفران ایران بوده و از گذشته‌های بسیار دور در ایران کشت و کار می‌شده است گفت: تولید بیش از ۹۰درصد زعفران تولیدی دنیا در ایران است و بیشتر در استان‌های خراسان، مرکزی، اصفهان، همدان، سمنان، فارس و یزد کشت و کار میشود.

اسلامی افزود: تولید زعفران کل کشور در سال ۱۳۹۶ افزون بر ۳۵۰ تن با سطح زیر کشتی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار با عملکرد ۳ و نیم کیلوگرم در هکتار گزارش شده است که بیش از ۹۰ درصد زعفران تولیدی دنیا را شامل میشود واز این مقدار حدود ۲۰۰ تن از آن صادر میشود.

وی به بررسی و شرح مباحث تخصصی تاریخچه، گیاهشناسی، اقلیم، خاک، کاشت، داشت، برداشت، آفات و بیماریها، آبیاری، رنگدانه‌ها و ترکیبات، ارزش دارویی و غذایی و انواع و نگهداری زعفران پرداخت.

گفتنی است، زعفران به خاطر نیاز به آب کم، اشتغال زایی مناسب، درآمدزایی و ارز آوری بالا، تحمل گیاه در شرایط سخت زیستی، جابه‌جایی و نگهداری آسان، نیازنداشتن به ماشین آلات سنگین در زمان کشت و برداشت، بهره وری بالا در سطح زیر کشت کم و همچنین خواص دارویی و غذایی از دیرباز ، یک محصول استراتژیک و با ارزش برای مناطق کم آب محسوب میشود.

پرورش گیاهان دارویی، یکی از کارهای مناسب و زودبازده برای ایجاد اشتغال است که متقاضیان از این طریق میتوانند به درآمد پایداری برسند.

هم‌اکنون در استان مرکزی 86 هزار هکتار اراضی قابل کشت گیاهان دارویی وجود دارد که تنها هزار و 600 تن انواع گیاه دارویی در آن تولید می‌شود.

زعفران با 6 هکتار و تولید 637 کیلوگرم ، گل محمدی با وسعت 716 هکتار و تولید هزار و 400 تن بیشترین تولیدات استان مرکزی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید